۴ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۵۵
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84897904
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروژه انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی خراسان به بخش خصوصی واگذار می‌شود

بجنورد- ایرنا- فرخوان پروژه ساخت تصفیه خانه و انتقال پساب شهر بجنورد به پتروشیمی خراسان بر روی درگاه این شرکت قرار داده شد و اجرای این طرح بزرگ به زودی به بخش خصوصی واگذار می شود.

به گزارش ایرنا، رییس جمهور در سفر به خراسان شمالی از مجتمع پتروشیمی بجنورد بازدید کرد و بر استفاده از آب خاکستری برای این مجتمع تولیدی تاکید کرد.

موضوع انتقال پساب شهر بجنورد (آب خاکستری) به مجتمع و استفاده از آب مزبور از سال ۹۹ مطرح شده است که مطالعه آن انجام شد.

پتروشیمی خراسان پرمصرف ترین صنعت آب این خطه است و این واحد تولیدی حدود پنج میلیون متر مکعب آب مصرف می کند که از مجموع این میزان ۲ و نیم میلیون متر مکعب آب از منابع آب زیرزمینی و ۲ و نیم میلیون متر مکعب آب از منابع آب سطحی برداشت دارد.

پتروشیمی در طرح های توسعه ای خود نیاز به آب بیشتری دارد که در این خصوص چاره ای جز استفاده از آب خاکستری(پساب) را ندارد.  

پتروشیمی خراسان بزرگترین بنگاه اقتصادی شمال شرق کشور است که با استمرار تولید برای بیش از یکهزار و ۲۰۰  نفر به صورت مستقیم و بیش از سه هزار نفر به صورت غیر مستقیم فرصت شغلی داشته است.

این مجتمع سالانه ۶۲۰ هزار تن کود شیمیایی اوره، ۳۳۰ هزار تن آمونیاک، ۲۰ هزار تن کریستال ملامین و ۵۰۰ تن ازت مایع تولید می کند.

شرکت پتروشیمی خراسان (سهامی عام) در نظر دارد پروژه ساخت تصفیه خانه تکمیلی پساب به روش مهندسی، خرید و ساخت (EPC) را به پیمانکار واجد صلاحیت واگذار کند.

فراخوان پروژه ساخت تصفیه خانه و انتقال پساب شهری بجنورد به پتروشیمی خراسان با عنوان آگهی فراخوان ارزیابی کیفی  مناقصه گران بر روی درگاه این شرکت قرار داده شد.

پیمانکاران واجد شرایط نسبت به دریافت اسناد ارزیابی کیفی با مراجعه به سایت شرکت اقدام کنند و تا پایان وقت اداری ۱۰ مهر ماه سال جاری پس از تکمیل اسناد همراه با مدراک نیاز را ارسال کنند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و حدود ۴۰۰ واحد صنعتی در آن دایر است؛  صنایع بزرگ استان شامل پتروشیمی، فولاد، سیمان، آلومینا است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha