۴ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۲۳
کد خبرنگار: 897
کد خبر: 84897834
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شتاب توسعه زیرساخت‌های مدارس در دولت سیزدهم

۴ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۲۳
کد خبر: 84897834
شتاب توسعه زیرساخت‌های مدارس در دولت سیزدهم

شهرکرد-ایرنا- امسال با حضوری شدن دوباره مدارس ، ضرورت توجه به بازسازی، نوسازی و تعمیر مدارس بیش از سال‌های گذشته به چشم می‌آید و در این راستا شتاب توسعه زیرساختی و زیرسازی در بخش ساختمان مدارس بیش از گذشته مورد توجه دولت سیزدهم قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، ضرورت توجه به زیرسازی ساختمان مدارس در دولت سیزدهم در سفرهای استانی مورد تاکید رییس جمهور و اعضا هیات دولت قرار گرفته است و برای ۱۶میلیون دانش آموزی که در مدارس حضور دارند دولت توجه ویژه‌ای به بازسازی، نوسازی، زیباسازی و حذف مدارس کانکسی داشته است.

وزیر آموزش‌وپرورش ماه گذشته در سفر به استان چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۸ هزار میلیارد تومان بودجه در سفرهای استانی برای آموزش‌وپرورش مصوب شده است.

یوسف نوری با اشاره به اینکه سفرهای استانی  رییس‌جمهور  و ‌هیات دولت در راستای شناسایی و رفع مشکلات در استان‌های مختلف انجام شده است، افزود: جمع‌آوری و حذف  مدارس کانکسی، احداث مدارس جدید و جمع شدن مدارس سنگی و تأمین تجهیزات برای مدارس در اولویت قرار گرفته است.

وی به حمایت خیرین در راستای مدرسه‌سازی اشاره کرد و گفت: سال گذشته خیران سه هزار میلیارد تومان برای مدرسه‌سازی تعهد کردند و بیش از این‌ میزان هزینه کردند درحالی‌که تعهد امسال خیران هشت هزار میلیارد تومان است.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس نیز گفت: امسال و همزمان با آغاز تحصیلی جدید ۹هزار کلاس درس در یک‌هزار و ۶۰۰مدرسه بهره‌برداری شد.

مهراله رخشانی‌مهر در گفت و گو با ایرنا افزود: در آستانه سال تحصیلی جدید ۹هزار کلاس درس در یک‌هزار و ۶۰۰مدرسه بهره‌برداری شد که از این تعداد، نیمی از مدارس آماده بهره‌برداری با  مشارکت خیران احداث شده است و میزان اعتبار هزینه شده برای احداث این مدارس ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به شیوع کرونا طی دو سال اخیر در کشور گفت: برای مناسب‌سازی کلاس‌های درس از جمله تهویه مناسب، ردیف اعتباری مجزایی پیش‌بینی نشده و در ۲سال گذشته ادارات کل استان‌ها بر حسب درخواست ادارات آموزش و پرورش برای ارتقای سطح ایمنی و بهداشت مدارس کمک‌هایی داشتند.

رخشانی‌مهر اظهار داشت: ۲۸ هزار میلیارد تومان در سفرهای استانی رییس جمهور در یکسال گذشته برای مدرسه‌سازی تصویب شده است.

به گفته وی، هم‌اکنون ۶ هزار و ۴۰۰طرح آموزشی، تربیتی و ورزشی نیمه‌تمام در کشور وجود دارد که  عملیات عمرانی این طرح‌ها تکمیل و ساخت آنها در حال اجراست که برآورد اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح‌ها ۲۵هزار میلیارد تومان است.

شتاب توسعه زیرساخت‌های مدارس در دولت سیزدهم

در چهارمحال و بختیاری نیز دولت مصمم به اجرای طرح‌های بازسازی، نوسازی، ساخت مدارس جدید و توجه به زیرسازی مدارس است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه استان یکی از مناطق کمتر توسعه‌یافته کشور است، گفت: هم‌اکنون بیش از ۸۰۰ مدرسه تخریبی در استان وجود دارد که این مدارس نیاز به بازسازی دارد.

غلامعلی حیدری افزود: هم‌اکنون تعدادی مدرسه کانکسی در سطح استان به خصوص در مناطق دور افتاده وجود دارد که وجود مدارس کانکسی شایسته نیست و نیاز است که مدارس تازه ساخت در این مناطق احداث شود.

وی با اشاره به اینکه احیای طرح‌های راکد و نیمه‌تمام در اولویت برنامه‌های دولت قرار دارد، گفت: سفر رییس جمهور  به استان برکات زیادی داشته است که با تزریق اعتبارات سفر به خصوص در ۶ ماهه نخست سال، انگیزه برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام بالا می‌رود و با تزریق اعتبارات سفر در ۲ سال آینده تحرک و رونق در استان افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری نیز از اختصاص ۵۹۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب محرومیت‌زدایی برای نوسازی و احداث مدارس استان خبر داد.

کامران رهی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۳۰ میلیارد تومان در بحث تجهیز و نوسازی مدارس هزینه شده است، اظهار داشت:۱۳۰ پروژه در حوزه آموزش و پرورش در استان  در دست احداث است و سال گذشته ۲۰ مدرسه تکمیل و به آموزش و پرورش استان تحویل شد.

کامران رهی افزود:افزون بر ۶۰ میلیارد تومان تجهیزات خریداری و تحویل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری شد.

وی با اشاره به اینکه ۲۵۰ چشمه سرویس بهداشتی مدارس در استان نیازمند تعمیر و احداث است، گفت: ۵۰ چشمه تعمیر شد، و همچنین ۷۰۰ کلاس درس نیز نیاز به بازسازی دارد و با تلاش صورت گرفته ۶۰۰ کلاس استانداردسازی شد.

وی با بیان اینکه ۴۲ مدرسه کانکسی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، یادآور شد: برای تبدیل این مدارس به مدارس ایمن در سفر رییس جمهور اعتبار اختصاص یافت، همچنین ۵۹ میلیارد تومان اعتبار در قالب محرومیت‌زدایی برای نوسازی و احداث مدارس استان در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، امسال ۲۲۰ هزار دانش‌آموزش در بیش از ۲ هزار و ۴۰۰  مدرسه و واحد آموزشی در ۱۰ شهرستان استان مشغول تحصیل هستند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha