۴ مهر ۱۴۰۱، ۱۷:۰۴
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 84897823
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۸۰ کوله پشتی نوشت افزار به دانش آموزان نیازمند بروجردی اهدا شد

بروجرد - ایرنا - رییس بنیاد کودک بروجرد گفت: به مناسب آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس تعداد ۸۰ کوله پشتی همراه با نوشت افزار به کودکان نیازمند تحت حمایت این بنیاد در بروجرد اهدا شد.

زینب ایرانشاهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: هر کوله پشتی ها شامل نوشت افزار مورد نیاز دانش آموزان در هر مقطع تحصیلی قرار دارد، که ارزش ریالی مجموع آنها حدود ۵۰ میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۵۰ کودک تحت پوشش این بنیاد حمایتی در انتظار همیار هستند، اظهار داشت: همیاران کودک، افرادی نیکوکار با هدف حمایت از دانش آموزان تحت پوشش بنیاد کودک هستند که هر ماه حداقل ۵۰۰ هزار ریال و در صورت توان می توانند مبلغی بیشتر از این میزان را به حساب کودک تحت حمایت خود واریز کنند.

ایرانشاهی با اشاره به اینکه سن افراد تحت حمایت بین هفت تا ۲۵ سال است، بیان کرد: حدود ۴۰۰ نفر تحت حمایت بنیاد کودک بروجرد هستند که شامل دانش آموزانی در مقاطع تحصیلی مختلف هستند. علاوه بر این، تعداد ۳۲ دانشجو نیز تحت حمایت این بنیاد قرار دارند که ماهانه مبلغی حدود ۴۰۰ هزار تومان برای آنها واریز می شود.

رییس بنیاد کودک بروجرد اضافه کرد: هدف این بنیاد،  حمایت از کودکان با استعدادی است که ضمن اینکه معدل بالایی دارند ، دچار مشکلات مالی هستند، حمایت هایی از این دانش آموزان صورت می گیرد تا نیاز مالی در آنها باعث ترک تحصیل و بازماندن آنها از تحصیل نشود.

وی یادآور شد: مدیران مدارس می توانند کودکان با استعدادی که از نظر مالی با مشکل مواجه هستند را معرفی کنند تا بعد از ارزیابی های انجام شده شامل ارائه کارنامه خیلی خوب برای مقطع ابتدایی، معدل بالای ۱۸ متوسطه اول و معدال بالای ۱۷ متوسطه دوم ، مورد حمایت بنیاد قرار گیرند.  دانش آموزانی که شرایط لازم برای تحت پوشش قرار گرفتن بنیاد کودک را دارند توسط این موسسه خیریه بورسیه تحصیلی می شوند و کمک هزینه های مختلفی اعم از معیشتی، پزشکی، پوشاک و لوازم خانگی به آنها تعلق می گیرد.

موسسه خیریه رفاه کودک تحت عنوان بنیاد کودک از سال ۱۳۷۲ در کشور تاسیس شد هم اکنون ۳۶  شعبه در کشور دارد  و در سال ۱۳۸۲ نیز شعبه بروجرد آن افتتاح شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha