۴ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۳۷
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84897807
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۲ درصد تسهیلات رشد هشت درصدی اقتصادی گنبدکاووس جذب شد

گنبدکاووس - ایرنا - فرماندار گنبدکاووس از جذب حدود ۳۲ درصد تسهیلات بانکی پیش‌بینی شده در راستای تحقق رشد هشت درصدی اقتصادی کشور در این شهرستان خبر داد و گفت: تحقق این اعتبار سبب شده تا جایگاه گنبدکاووس در بین سایر شهرستان‌های استان مطلوب نباشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی دهرویه روز دوشنبه درجلسه بررسی مصوبات سفر ریاست جمهوری و ستاد رشد هشت درصدی اقتصادی گنبدکاووس، افزود: بسته بودن سامانه الکترونیکی ثبت اطلاعات پرونده‌های معرفی شده به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات، مهمترین دلیل پایین بودن جایگاه این شهرستان در جذب تسهیلات تحقق رشد هشت درصدی اقتصادی است.

وی با تاکید برضرورت ثبت پرونده‌های اقتصادی و تولیدی موجود توسط ادارات و نهادها در سامانه مربوطه تا شنبه هفته آینده، اضافه کرد: گنبدکاووس ظرفیت بالایی در بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری دارد که باید با تلاش مدیران و اطلاع رسانی لازم به فعالان اقتصادی، زمینه جذب کامل و حتی تا ۳۰ درصد بیشتر از تسهیلات پیش بینی را فراهم کرد.

دهرویه همچنین برلزوم پیگیری جذب اعتبارات ابلاغی پروژه‌های موضوع سفر ۱۳ اسفند سال قبل رییس جمهور و برخی اعضای هیات دولت به گلستان توسط ادارات و نهادهای گنبدکاووس تاکید کرد و گفت: ارتباط مستمر با وزارت‌خانه و مدیران کل برای جذب اعتبارات باید در دستور کار مدیران شهرستان قرار دارد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این جلسه از جذب افزون بر ۶ هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی پیش بینی شده این شهرستان در راستای تحقق رشد هشت درصدی اقتصادی خبر داد و گفت: این تسهیلات در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات و درقالب ۵۵ پرونده بوده است.

 محمدرضا میرنیا افزود: با جذب این تسهیلات که معادل تقریبی ۳۲ درصد سهمیه پیش بینی شده گنبدکاووس در راستای تحقق رشد هشت درصدی اقتصادی است، این شهرستان جایگاه سیزدهم را در بین ۱۴ شهرستان استان گلستان به خود اختصاص داده که باید تلاش شود این درصد با ثبت پرونده‌های در دست اقدام افزایش یابد.

به گفته وی، از مجموع پرونده‌های ثبت شده گنبدکاووس که موفق به دریافت تسهیلات رشد هشت درصدی اقتصادی شدند، ۳۸ فقره در حوزه صنعت، ۱۵ پرونده در بخش کشاورزی و ۲ پرونده در بخش خدمات است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ویژه گنبدکاووس هم در این جلسه با تشریح بخش‌های سه گانه مصوبات سفر ریاست جمهوری (شهرستانی، استانی و الزامی) و بابیان اینکه اعتبارات پروژه‌ها از وزارتخانه به استان ابلاغ شده، برلزوم پیگیری مدیران این شهرستان برای جذب اعتبارات تاکید کرد.

عبدالحمید گوگلانی قربانزاده گفت: ۱۳ اداره و نهاد در گنبدکاووس مشمول تخصیص اعتبارات شهرستانی، برای پروژه‌های پیش بینی شده در جریان سفر ریاست جمهوری و تعدادی نیز در اعتبارات پروژه‌های استانی سهیم هستند.

گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت، دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha