رئیس فراکسیون کارگری مجلس: زاهدی وفا می‌تواند بدون حاشیه وزارت کار را مدیریت کند

ساری – ایرنا – رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: محمدهادی زاهدی وفا با توجه به شخصیت حقیقی و تجربه اجرایی و سوابق دانشگاهی و اشرافیت کاملی که دارد، گزینه خوبی برای تصدی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی است و می تواند بدون حاشیه این وزارتخانه را مدیریت کند.

علی بابایی کارنامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی نهادی عریض و طویل با فعالیت های پرشماری است که در مسیر انجام وظایفش با گروهها و نهادهای متعددی می بایست در ارتباط باشد.

وی ادامه داد: جمعیت عظیم و پرشمار بازنشستگان ، کارگران و شرکت هایی همچون شستا بخشی از مجموعه هایی هستند که این وزارتخانه با آنها در ارتباط است و هر یک از این مجموعه خود با مسائل و مشکلات خاص درگیر هستند.

نماینده مردم ساری و میاندورد در مجلس شورای اسلامی گفت: کسی که در راس وزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار می گیرد، برای ارتباط گیری با مجموعه های مختلف این وزارتخانه می بایست آرام ، با حوصله و قادر به انجام گفتمان با افراد در این حوزه ها باشد.

بابایی کارنامی با اشاره به تجربه کاری و مدیریتی زاهدی وفا در پُست های سابقش بیان کرد: شخصیت حقیقی وی با آرامش بالا ، مسلط بر کار و انجام گفتمان با گروه‌ها است .

به گفته این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، وزارت کار یک مجموعه که با افراد پرشماری از بازنشستگان و کارگران در ارتباط است و دارای ماموریت هایی در زمینه شرکت داری و انتصاب های متعدد است.

وی توضیح داد: احساسی عمل کردن در این وزارتخانه آسیب به شمار می رود و می تواند موجب بروز اشتباهات در مجموعه شود و باید وزیر مربوطه سعه صدر بالایی داشته باشد .

رئیس فراکسیون کارگری مجلس: زاهدی وفا می‌تواند بدون حاشیه وزارت کار را مدیریت کند

نظر مثبت اعضای کمیسیون اجتماعی و کارگری مجلس به زاهدی وفا

بابایی کارنامی با اشاره به حضور زاهدی وفا در کمیسیون های کارگری و اجتماعی مجلس برای ارائه برنامه های خود در وزارت تعاون، گفت : وی در این کمیسیون ها طی چند ساعت برنامه های خود را برای اعضای ارائه کرده است و توانست نظر مثبت اعضا را کسب کند.

وی همچنین داشتن مدرک معتبر با حوزه فعالیت این وزارتخانه را از جمله ویژگی های مثبت زاهدی وفا برشمرد و افزود:  این تحصیلات دانشگاهی و اشرافیت کامل به حوزه کاری باعث شده تا در دوران سرپرستی وزارت تعاون بتواند به خوبی امور را رتق و فتق کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: گزینه پیشنهادی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، فردی آگاه به ساختار، نیروهای انسانی و ماموریت های وزارت کار است که این موضوع می تواند در انجام کارها و پیشبرد امور تاثیرگذار باشد .

به گزارش ایرنا، «محمدهادی زاهدی‌وفا» اقتصاددان ۵۹ ساله، دارای دکترای اقتصاد از دانشگاه اتاوا در کاناداست؛ وی در سال‌های گذشته عضو هیأت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا)، رئیس هیأت مدیره هلدینگ صنایع نوین، رئیس هیأت مدیره رایتل و عضو شورای عالی الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت بوده است.

در سوابق مدیریتی زاهدی‌وفا، معاونت امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی در دولت نهم، نمایندگی وزارت اقتصاد در شوراها و کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی تحقیقات و فن آوری (عتف)، شورای اقتصاد، کمیسیون اقتصادی دولت، شورای پول و اعتبار و شورای عالی انرژی دیده می‌شود.

زاهدی‌وفا همچنین سابقه عضویت در کارگروه ویژه نفت، شورای عالی توسعه صادرات غیر نفتی، ستاد تنظیم بازار، ستاد تدابیر ویژه اقتصادی شورای عالی امنیت ملی، کارگروه طرح تحول اقتصادی، شورای عالی تدوین برنامه پنجم، شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی، شورای آمایش سرزمین، شورای عالی آمار، کمیته ملی اهداف توسعه هزاره و کارگروه تدوین ضوابط حمایت از صادرات غیر نفتی را در کارنامه خود دارد و اینک با معرفی رئیس‌جمهور، به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت کار به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha