۳ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۲۲
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84897346
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

همدان سوگوار پیامبر مهربانی‌ها

۳ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۲۲
کد خبر: 84897346
همدان سوگوار پیامبر مهربانی‌ها

همدان- ایرنا- همزمان با سالروز رحلت پیامبر اعظم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، جای جای استان همدان سیاه پوش شده و دیار دارالمومنین را ماتم و عزا فراگرفته است.

به گزارش ایرنا، سوگواری مردم مومن دیار هگمتانه در محرم و صفر همزمان با سالروز رحلت پیامبر مهربانی ها و شهادت فرزند بزرگوارش امام حسن مجتبی(ع) به اوج خود رسیده است و همگان از پیر و جوان و زن و مرد سوگوارند.

از عصر دیروز علاوه بر برپایی آیین های سوگواری در مساجد و تکایا، در جای جای همدان دیگ های پخت حلیم برپا شده است و مردم با خواندن دعا و پخش نذری به راز و نیاز با خداوند می پردازند.

در این بین بقاع متبرکه استان همدان نیز شاهد حضور مردم مومن و دوستدار اهل بیت(ع) همدان است و برنامه های ویژه ای به همین مناسبت در این اماکن مقدس در حال برگزاری است.


قرائت زیارت نامه پیامبر اعظم(ص) در بقاع متبرکه همدان 

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان، زیارت نامه پیامبر اعظم (ص) با حضور گسترده عزاداران به عنوان یکی از ویژه برنامه عزاداری رحلت پیامبراکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در بقاع شاخص استان قرائت می‌شود.

این آیین در تمامی شهرهای استان و به طور گسترده در یک بقعه شاخص هر شهرستان برگزار و در شهرستان همدان، آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) میزبان دوستداران اهل بیت(ع) است.

آیین سوگواری در تعدادی از بقاع شاخص در شهرهای ملایر، نهاوند، تویسرکان، اسدآباد ، کبودرآهنگ، رزن و بهار با تلاوت قرآن، سخنرانی مبلغان دینی، مداحی مداحان اهل بیت(ع) و قرائت زیارت حضرت رسول(ص) برگزار شده و می‌شود.

آشنایی با ابعاد زندگی پیامبر اعظم(ص)، ایجاد روحیه تحقیق و تدبر و اشاعه و ترویج فرهنگ ناب نبوی از اهداف برگزاری این آیین است.

احسان و نذورات خیران به عزاداران حال و هوای خاصی به این آیین سراسر از نور و معرفت بخشیده بود.

به گزارش ایرنا، ۲۸ صفر سالروز رحلت جانگداز حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) در سال ۱۱ هجری قمری و بنا به قول معروف سالروز شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) در سال ۴۹ هجری قمری است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha