۳ مهر ۱۴۰۱، ۴:۵۵
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84897225
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 یمن:گروه‌های تروریستی بخش جدایی‌ناپذیر ائتلاف سعودی هستند
ساختمان وزارت امورخارجه دولت نجات ملی یمن

تهران- ایرنا- وزارت امورخارجه دولت نجات ملی در صنعا که مورد حمایت انصارالله یمن است، یکشنبه شب اعلام کرد که گروه‌های تروریستی امثال القاعده و داعش بخش جدایی ناپذیر از ائتلاف سعودی هستند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "سبا" یمن، در بیانیه‌ این وزارتخانه با تکذیب سخنان رشاد العلیمی رئیس شورای رهبری ریاست جمهوری دولت مستعفی در خصوص گروهک القاعده اعلام شد ،این سخنان کاملا پوچ و دروغ و بی اساس است و تلاشی نافرجام برای سرپوش گذاشتن بر ارتباط دولت مستعفی با گروه های تروریستی است.

این نهاد رسمی افزود: تمام جهانیان می‌دانند که سرکرده‌های القاعده در فایل های ویدیویی منتشر شده در سایت هایشان، به رابطه این گروه با ائتلاف سعودی به سرکردگی آمریکا اعتراف کرده‌اند.

این بیانیه همچنین گزارش داد که القاعده همچنین اعتراف کرده عناصرش در جنگ علیه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مشارکت داشته‌اند.

وزارت امورخارجه دولت نجات ملی یمن اعلام کرد: جهانیان همگی اطلاع دارند که کسانی که آمریکا مدعی قراردادن آنان در فهرست موسوم به تروریسم است، صرفا سرکرده‌های تروریستی هستند که برچسب فرمانده تیپ‌، استان‌ و شخصیتهای سیاسی یمنی را جعل کرده‌اند و در ائتلاف متجاوز، با عنوان جعلی «دولت» فعالیت دارند.

این وزارتخانه در پایان اعلام کرد: به کشورهای جهان همراه با دلیل و برهان قاطع، پیام داده و تأکید کرده ایم که  القاعده و داعش، بخش جدایی ناپذیر ائتلاف سعودی و از عناصر اصلی آن است.

گروه تروریستی القاعده که در سال گذشته متحمل شکست‌های سنگینی از ارتش و کمیته‌های ملی یمن شد، اردیبهشت ماه سال جاری به شورای ریاستی جایگزین رئیس‌جمهوری فراری یمن، اعلام وفاداری کرد.

القاعده با انتشار ویدیویی جدید از آن‌چه به عنوان عملیات انجام شده از سوی هواپیماهای بدون سرنشین علیه انصارالله توصیف کرد مدعی انجام  «عملیات پراکنده» در مناطق  مختلف در استان البیضاء شد؛ استانی که طی یک عملیات گسترده توسط نیروهای صنعاء از آن اخراج شده بود.

براساس گزارش منابع محلی یمن، القاعده در ادامه با اشاره به اعلام وفاداری به شورای ریاست جمهوری و فراخوان آن برای بسیج نیروها، از نیروهای خود خواست تا با «حوثی‌ها» بجنگند.

القاعده اخیراً همزمان با فشارهای ریاض برای آغاز مرحله‌ای جدید در یمن، در استان‌های عدن، لحج، ابین، شبوه و حضرموت فعال‌تر شده است.

«عبد ربه منصور هادی» رئیس دولت مستعفی و فراری یمن هفتم آوریل سال جاری در حالی که در ریاض به سر می‌برد، «علی محسن الاحمر» معاون خود را از سمتش برکنار و پس از آن، کلیه اختیارات خود و معاونش را به «شورای ریاستی» به رهبری «رشاد العلیمی» واگذار کرد.

به موجب  انتقال قدرت، شورای ریاستی اداره سیاسی، نظامی و امنیتی یمن را  در مرحله انتقالی در بخش‌هایی را که تحت کنترل ائتلاف قرار دارد، به دست می‌گیرد.

از دیگر مسؤولیت این شورا، مذاکره با جنبش انصارالله در خصوص آتش‌بس خواهد بود.

این شورا به ریاست العلیمی و با عضویت هفت نفر دیگر کلیه اختیارات منصور هادی و معاونت آن را به دست گرفت که دیگر اعضای آن عبارت از: «سلطان العرادة»، «طارق صالح»، «عیدروس الزبیدی»، «عبدالرحمن ابوزرعة المحرمی»، «عبدالله العلیمی»، «عثمان مجلی» و «فرج البحسنی» هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha