۲ مهر ۱۴۰۱، ۱۷:۲۴
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84897003
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار کردستان: کردستان رتبه دوم کشور در ایجاد اشتغال را کسب کرد

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: این استان در ۶ ماهه نخست سال جاری، موفق به کسب رتبه دوم کشور در ایجاد اشتغال شده است.

به گزارش ایرنا،  اسماعیل زارعی کوشا روز شنبه در بازدید از کارخانه لاستیک بارز کردستان اظهار داشت: کردستان در میزان اشتغال ایجاد شده تا اواسط سال گذشته در رتبه‌بندی کشوری، استان آخر بود اما در نیمه اول امسال به رتبه دوم کشور ارتقا یافت.

وی به تعهد استان برای ایجاد حدود ۳۴ هزار شغل در سال‌ جاری اشاره و اضافه کرد: تا پایان شهریورماه ۲۲ هزار و ۱۱۰ شغل در سامانه رصد به ثبت رسیده که معادل ۶۴ درصد اشتغال تعهد شده است.

استاندار کردستان شرکت بارز را بزرگترین مجموعه تولیدی و واحد صنعتی استان نام برد که با بنیان‌ها و ظرفیت‌های مناسب پایه‌ریزی شده و از برکات سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان محسوب می‌شود.

زارعی کوشا یادآور شد: کارخانه لاستیک بارز از داشته‌های ارزشمند کردستان است که باید برای توسعه آن تلاش کرده و با حل مشکلات، فاز توسعه‌ای آن را نیز دنبال کنیم.

وی پیگیری مشکلات لاستیک بارز نظیر دیون بانکی و رفع موانع صادراتی آن را در گام اول به عهده گروه بارز و هلدینگ شستا دانست و گفت: در هفته آینده با رییس بانک مرکزی، رییس صندوق توسعه ملی و وزیر صمت برای رفع مشکلات این واحد صنعتی دیدار خواهم کرد.

استاندار کردستان مدیریت بومی در لاستیک بارز را نقطه قوت این واحد صنعتی نام برد و از مدیر آن خواست آسیب شناسی جدی از موانع انجام داده و پیش‌بینی‌های لازم را برای تداوم فعالیت گسترده کارخانه و افزایش اشتغال این واحد را در دستور کار قرار دهد.

زارعی کوشا همچنین از گروه صنعتی لاستیک بارز درخواست کرد نسبت به انتقال حساب‌های بانکی خود به کردستان اقدام کنند، چرا که شایسته نیست این واحد همه خدمات خود را از استان دریافت کند ولی مالیاتش در استان دیگری وصول شود.

لاستیک بارز کردستان هم اکنون با ۷۸۰ شغل مستقیم ۳۰ درصد نیاز کشور به لاستیک را تامین می‌کند و با اجرایی شدن فاز توسعه‌ای آن اشتغال موجود به ۹۷۰ شغل افزایش می‌یابد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha