طالبان: نگرانی‌ها در مورد تهدیدهای تروریستی از افغانستان متکی بر اطلاعات نادرست است

تهران- ایرنا- وزارت خارجه طالبان در واکنش به ابراز نگرانی‌ برخی کشورها به ویژه آمریکا و پاکستان مبنی بر اینکه افغانستان به مکان امنی برای تروریست‌ها تبدیل شده، تاکید کرد که این نگرانی‌ها متکی بر اطلاعات نادرست است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری جمهور؛ عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت خارجه امارت اسلامی با انتشار اعلامیه‌ای افزود: شماری از کشورها به ویژه آمریکا و پاکستان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مورد افغانستان اظهار نگرانی کردند که گویا هنوز هم تهدید تروریسم در افغانستان وجود دارد.

در این اعلامیه آمده است: این نگرانی‌ها درحالی اظهار می‌شوند که طرف‌های مربوط تاکنون آماده نیستند که کرسی افغانستان در سازمان ملل متحد که حق حقوقی و سیاسی حکومت افغانستان است را به این کشور بسپارند؛ این نگرانی‌ها متکی بر اطلاعات و منابع نادرست هستند.

در این اعلامیه همچنین آمده است: اگر این حق به حکومت افغانستان داده شود، فرصتی خواهد بود تا واقعیت‌های عینی و موجود در افغانستان با منطقه و جهان به اشتراک گذاشته شود و احتمالا هیچ نوع نگرانی باقی نماند.

وزارت خارجه طالبان تصریح کرد: طالبان یک بار دیگر این تهدیدها را رد می‌کند و موضع خویش را به جهانیان واضح اعلام می کند که از خاک افغانستان هیچ گاه علیه کشوری استفاده نخواهد شد و هم اکنون هیچ گروه مسلحی در این‌جا وجود ندارد.

 در بخش دیگری از این اعلامیه خاطرنشان شده است: جهانیان به جای نگرانی‌ها و اتهامات بی‌جا با طالبان تعامل مثبت در پیش گیرند و به جای رسانه‌ها و اعلامیه‌ها، نظریات و نگرانی‌های خویش را روبرو با ما به اشتراک بگذارند.

سران برخی کشورها در هفتاد و هفتمین نشست مجمع سازمان ملل متحد از تهدید تروریسم علیه جهان از خاک افغانستان ابراز نگرانی کردند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha