۲ مهر ۱۴۰۱، ۱۸:۰۲
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 84896972
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تشکیل ۵۷ پرونده موقوفه خواری در زنجان

۲ مهر ۱۴۰۱، ۱۸:۰۲
کد خبر: 84896972
تشکیل ۵۷ پرونده موقوفه خواری در زنجان

زنجان – ایرنا – رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان از تشکیل ۵۷ پرونده موقوفه خواری در این شهرستان خبر داد و گفت: اولویت اوقاف برخورد قاطع با موقوفه خواری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی فاتحی نژاد روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در راستای مقابله با موقوفه خواری از هیچ تلاشی برای احیا و بازگرداندن زمین های موقوفه تصرف شده دریغ نخواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد:  سال گذشته در زمینه موقوفه خواری ۱۰۵ پرونده در مراجع قضایی استان تشکیل شد و امسال نیز  ۵۷ فقره پرونده تشکیل شده و در حال رسیدگی است.

 فاتحی نژاد با بیان اینکه سال گذشته درآمد موقاف شهرستان زنجان ۱۵ میلیارد و ۹۲۷ میلیون تومان بود، اظهار داشت: طی ۶ ماهه امسال نیز ۱۶ میلیارد و ۷۶۲ میلیون تومان درآمد موقوفات است که ۱۲ میلیارد و ۲۷ میلیون تومان اجرای نیات شده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان با بیان اینکه در این شهرستان ۵۲۳ موقوفه به ثبت رسیده است، اظهار داشت: این موقوفه ها شامل هزار و ۱۴۹ رقبه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ثبت وقف های جدید در شهرستان زنجان اشاره کرد و افزود: ۳۴ مورد وقف جدید شامل زمین کشاورزی، زمین بایر و کمک به نیازمندان ۶ ماهه امسال در این شهرستان ثبت شده است.

فاتحی نژاد به برنامه های بزرگداشت دهه وقف اشاره کرد و گفت: دیدار با امام جمعه زنجان، همایش علما، روحانیون و ائمه جماعات در در زینبیه اعظم زنجان، غبارروبی امامزاده سید ابراهیم، ویزیت رایگان در کلینیک شفیعیه از محل موقوفات، توزیع بسته های معیشتی، انشانویسی در خصوص جایگاه وقف، برگزاری محفل انس با قران، برپایی ایستگاه همه واقف باشیم و دیدار با خانواده شهدا و واقفین از جمله این برنامه ها است.

گفتنی است امسال از ۲ تا ۱۱ مهر دهه وقف است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha