۲ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۱۲
کد خبر: 84896895
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حکومت طالبان: افغانستان بی‌ثبات به ضرر منطقه و جهان است

تهران - ایرنا - سرپرست وزارت امور خارجه حکومت طالبان روز شنبه در سخنانی تاکید کرد: بارها به جهانیان گفتیم و باز هم می‌گوییم که یک افغانستان بی ثبات به نفع کشورهای منطقه و جهان نیست و به سود جهانیان است با حکومت طالبان تعامل سازنده داشته باشند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری جمهور افغانستان، امیرخان متقی روز شنبه در نشستی با عنوان "تقدیر از علما و رسانه ها"  در کابل گفت: افغانستان نباید با کشورهای پیشرفته جهان مقایسه شوند چون این کشور چهار دهه جنگ را سپری کرده است.

متقی مدعی بهبود شرایط امنیتی افغانستان از زمان شروع حکومت فعلی طالبان شد و گفت: امروز امنیت در افغانستان به گونه ای تامین شده که دشمنان ما فقط در کوچه و مسجد قادر به انجام حملات است.

وی با بیان اینکه حکومت طالبان حقوق 800 هزار کارمند خویش را از بودجه خودش پرداخت می‌کند گفت: دیگر مثل گذشته 80 درصد بودجه افغانستان از خارج تامین نمی‌شوند و از سوی هم امنیت به طور کلی تامین شده است.

متقی همچنین در پاسخ به حرف های اخیر شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در سازمان ملل که مدعی شده بود "افغانستان مکان امن تروریسم شده و پاکستان و جهان را تهدید می‌کند"، گفت: برخی کشورها در تلاش هستند که افغانستان را به عنوان مرکز امن تروریسم به جهان معرفی کند.

سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان از رسانه‌های افغانستان خواست که تصویر واقعی این کشور را به جهان منعکس کنند.

 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha