۲ مهر ۱۴۰۱، ۱۲:۰۰
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 84896701
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

پنج هزار تن خربزه در خوشاب خراسان رضوی برداشت شد

سبزوار- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: پنج هزار تن خربزه از سطح ۴۲۰ هکتار کشتزارهای این شهرستان خراسان رضوی برداشت و روانه بازار شد.

ابراهیم رودسرابی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال زراعی جاری افزون بر ۴۲۰ هکتار از کشتزارهای این شهرستان زیر کشت خربزه رفته بود که به طور میانگین از هر هکتار ۱۳ تن محصول برداشت شد.

وی تصریح کرد: بخش مشکان و دهستان رباط از جمله مناطق کاشت خربزه محلی در این شهرستان است و خربزه محلی مشکان دارای پوست سبز ضخیم، گوشت نارنجی و بسیار تُرد و شیرین است.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: مقاومت به کم آبی و خشکی، مقاومت نسبی در برابر مگس خربزه به دلیل داشتن پوست کلفت، خاصیت انبارداری زیاد و مقاومت در برابر شوری از مزایای خربزه بومی این منطقه است.

رودسرابی افزود: خربزه این شهرستان با توجه تردی و شیرینی و داشتن پوست ضخیم و ماندگار بازارپسند است و بخش زیادی از آن، که مازاد بر مصرف منطقه است، به دیگر شهرستانهای خراسان رضوی و استانهای مجاور ارسال می شود.

شهرستان خوشاب با ۳۶ هزار هکتار کشتزار و باغ، ۲۲۵ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، ۲۶۵ رشته قنات و ۲ رودخانه دائمی یکی از قطب‌های کشاورزی در غرب خراسان رضوی است.

سلطان آباد، مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری خوشاب در ۱۷۵ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha