افزایش سهمیه داروی بیهوشی مورد نیاز استان مرکزی در دستور کار قرار دارد

اراک - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: افزایش سهمیه داروی بیهوشی مورد نیاز بیماران این استان برای انجام عمل‌های جراحی در دستور کار سازمان غذا و دارو قرار دارد.

دکتر «محمد امانی» روز شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: تعداد عمل‌های جراحی استان مرکزی بعد از فروکش کردن بیماری کرونا افزایش یافته و لازم است تا داروهای مورد نیاز به ویژه داروهای بیهوشی نیز افزایش یابد.

وی اظهار داشت: کمبود برخی داروها در کشور جنبه عمومی دارد اما انتظار است کمبود برخی داروها با مدیریت و برنامه ریزی مطلوب و به شکل عادلانه در اختیار بیماران قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: استان مرکزی به سبب قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی شمال به جنوب و غرب به شرق و افزایش شمار تصادفات و لزوم عمل های جراحی نیازمند دارو برای درمان بیماران است.

دکتر امانی افزود: بیمارستان آیت الله خوانساری به عنوان مرکز درمان بیماران سرطانی در غرب کشور همواره نیازمند داروهایی است که باید برای بیماران مراجعه کننده از سایر استان ها تامین شود.

وی اظهار داشت: سفر معاون وزیر و رییس سازمان غذا و داروی کشور به استان مرکزی با پیگیری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با هدف تامین داروهای مورد نیاز استان انجام شده است.

۱۲۹ داروخانه خصوصی، ۱۲ داروخانه دولتی و ۲ داروخانه تامین اجتماعی در استان مرکزی فعالیت می‌کنند. 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha