میرجلیلی: ورزشکاران همچون شهدا به دنبال اهتزاز پرچم ایران اسلامی هستند

تهران- ایرنا- رییس سازمان بسیج ورزشکاران گفت: شهدا اجازه ندادند پرچم ایران پایین بیاید و ورزشکاران نیز به دنبال برافراشته شدن پرچم ایران اسلامی هستند.

به گزارش ایرنا، مراسم گرامیداشت چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس در محل فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین برگزار شد. در این مراسم سیدمحمدشروین اسبقیان رییس فدراسیون، مهدی میرجلیلی رییس سازمان بسیج ورزشکاران، سردار آذرنوش و جمعی از یادگاران دفاع مقداس حضور داشتند. فدراسیون ورزش جانبازان و معلولین در این مراسم از مدال‌آوران جانباز که در سطح جهانی و المپیک افتخار آفرینی کردند تجلیل به عمل آورد. همچنین در این مراسم از فرماندهی انتظامی منطقه به خاطر برقراری نظم و امنیت در چند روز گذشته تجلیل شد.

میرجلیلی: توکل و توسل به ائمه رمز پیروزی در دفاع مقدس بود

مهدی میرجلیلی رییس سازمان بسیج ورزشکاران در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: رزمندگان اسلام در خط مقدم جبهه به تاسی از سالار شهیدان شعار «هیهات منا الذله» را به خوبی معنا کردند. آنان نشان دادند که شاگرد مکتب عاشورا و گوش به فرمان امام خمینی (ره) هستند.

وی تصریح کرد: هشت سال دفاع مقدس، جنگ ایران با عراق نبود، بلکه این آمریکا بود که جنگ را با ایران شروع کرد، زیرا در طبس و کودتای نوژه از ایران شکست خورده بود، بنابراین شیطان بزرگ با کمک ۳۹ کشور به جنگ ایران آمد تا به واسطه جنگ، ایران را شکست دهد، اما نمی‌دانست در این کشور مردان و زنانی زندگی می‌کنند که در مکتب عاشورا رشد و تربیت شده‌اند.

میرجلیلی ادامه داد: از نخستین سال پیروزی، صدور انقلاب در دستور کار قرار گرفت و این موجب هراس دیکتاتورها شد، لذا آمریکا صدام را به عنوان لیدر برای نابودی ایران و انقلاب انتخاب کرد. قرار بود جلوی صدور انقلاب گرفته شود که خوشبختانه جنگ به مهمترین عامل برای صدور انقلاب تبدیل شد و نتیجه آن را نیز اکنون در منطقه و کشورهای حوزه مقاومت به خوبی دیده می‌شود.

رییس سازمان بسیج ورزشکاران با اشاره به تدبیر مقام معظم رهبری در طراحی گام دوم انقلاب گفت: در گام دوم نسل جوان باید با همت و اراده انقلابی گام بر دارد و بخشی از آن نیز در بخش ورزش است. در گام دوم باید از تجربه گذشته استفاده شود و یکی از مهمترین این تجارب پیروزی‌های دفاع مقدس است. ما باید با الگو از روش و سبک زندگی رزمندگان به دنبال غلبه بر مشکلات باشیم. نگاه جهادی با تکیه بر جوانان موجب خواهد شد تا یک ایران اسلامی بزرگ ساخته شود و این همان اولویت گام دوم انقلاب است.

میرجلیلی با اشاره به افتخارآفرینی قهرمانان ورزشی گفت: شهدا اجازه ندادند پرچم ایران پایین بیاید و ورزشکاران نیز به دنبال برافراشته شدن پرچم ایران اسلامی هستند. هدف شهدا و ورزشکاران در یک جبهه است. هدف هر ۲ قشر عزت و سربلندی ایران اسلامی است. توکل و توسل به ائمه اطهار رمز پیروزی شهدا بود و در ورزش نیز به این رمز پیروزی نیاز مبرم دارم.

اسبقیان: توسل به ائمه رمز پیروزی در دفاع مقدس بود

سیدمحمدشروین اسبقیان نیز در این مراسم گفت: دفاع مقدس یکی از مهمترین مقاطع تاریخ انقلاب است که همواره در کلام بزرگان بر اهمیت آن تکیه می‌شود. در دفاع مقدس رزمندگان اسلام با کمترین امکانات حماسه‌هایی را خلق کردند که حیرت جهانیان را به همراه داشت. فتح و ظفر رزمندگان در جبهه‌های جنگ نتیجه چند عامل بود که مهمترین آن توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار بود.

وی ادامه داد: اگر خاطرات رزمندگان و سرداران عزیز ایران را بخوانیم به خوبی نمودهای این توکل در آن دیده می‌شود. بعد از جنگ نیز رزمندگان در تمام زمینه‌ها فعال بودند و عملکرد درخشانی را از خود به یادگار گذاشتند.

اسبقیان گفت: من هم رزمنده و هم ورزشکار بودم. از نزدیک رشادت‌های رزمندگان را دیدم. چندین عامل در موفقیت آنان تاثیرگذار بود که مهمترین آن تبعیت از ولایت فقیه و فرمانده کل قوا بود. آنان همچنین روحیه ایثارگری و شهادت‌طلبی داشتند. روحیه‌ای که بسیاری از مشکلات را حل کرد و ما هم اکنون نیز به روحیه ایثار در تمام زمینه‌ها نیاز دارم. باید رفتار و سیره رزمندگان برای ما الگو باشد.

رییس فدراسیون جانبازان و معلولین در پایان گفت: به عنوان مسوول فدراسیون جانبازان و معلولین و یک بسیجی اعلام می‌کنم که تا پای جان برابر استکبار جهانی و عوامل داخلی ایستاده و به عنوان یک سرباز ولایت در خط مقدم اطاعت از مقام معظم رهبری بوده، هستم و خواهم ماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha