فرماندار گناباد: عدالت آموزشی در این شهرستان مورد توجه قرار گیرد

گناباد-ایرنا- فرماندار گناباد گفت: عدالت آموزشی و توزیع متناسب امکانات در همه مدارس مناطق شهری و روستایی باید در اولویت و ضرورت توسعه و اجرای ماموریتهای آموزش و پرورش این شهرستان در سال تحصیلی جاری قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا رضا نصیری روز شنبه در آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید گناباد افزود: باید با رعایت عدالت آموزشی، امکانات در همه بخشها و مناطق و حتی نقاط گناباد به یک نسبت توزیع و در اختیار دانش آموزان قرار بگیرند تا هیچ منطقه ای از امکانات مناسب بی بهره نباشد.

وی ادامه داد: عملی سازی ساحتهای راهبردی نظام تحول آموزش و پرورش، توجه جدی به نشاط علمی و معرفتی دانش آموزان و تکریم شان والای معلمان، عنایت به کادرسازی و تربیت نیروهایی در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی و تراز انقلاب از دیگر ضرورتهای آموزش و پرورش است که باید در دستور کار مسوولان این بخش قرار بگیرد.

رییس شورای آموزش و پرورش گناباد گفت: مسوولان این بخش باید به فضای فیزیکی و امنیت روانی دانش آموزان در مدارس به عنوان دیگر مسائل مهم در سال تحصیلی جاری توجه بیشتر داشته باشند.

نصیری از مدرسه، نظام تعلیم و تربیت، فرهنگ و سیره و معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به عنوان ستونهای استوار حفظ و بالندگی آینده ایران اسلامی یاد کرد و افزود: مدارس باید به محلهایی برای تبیین سیره ائمه معصومیین (ع) و فرهنگ ایثار و شهادت و آشناسازی دانش آموزان با این مسائل مهم تبدیل شوند.

وی همچنین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس از این هفته به عنوان فرصت مغتنمی برای تبیین و بازگو کردن رشادتهای رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی هشت ساله و دفاع از دستاوردهای کشور یاد کرد و گفت: برخی در راستای اهداف سوء خود تلاش می کنند که این رشادتها را به نوعی افسانه جلوه دهند در صورتی که دوران دفاع مقدس جلوه های بی نظیری ایثار و از خودگذشتگی شهدا و ایثارگران در مقابله با تجاوزگری دشمنان و دفاع از سرحدات کشور داشت.

رییس اداره آموزش و پرورش گناباد هم گفت: همزمان با سراسر کشور ۱۹ هزار دانش آموز در بیش از ۲۰۰ مدرسه در مناطق شهری و روستایی این شهرستان در سال تحصیلی جاری فعالیت آموزشی خود را آغاز کردند.

مجید فدوی افزود: ۱۹۹ نفر از فرهنگیان گناباد در سال تحصیلی جاری بازنشسته و ۸۳ کلاس درس در مقطع ابتدایی با کمبود و نبود معلم مواجه شدند که برنامه ریزی هایی برای جایگزینی معلم برای آنها در دست انجام است تا خلاء تحصیلی برای دانش آموزان پیش نیاید.

وی ادامه داد: ۱۲ مدرسه در مناطق روستایی گناباد با کمک بسیج سازندگی گناباد در تابستان امسال بازسازی و برای سال تحصیلی جاری آماده شد.

هزار و ۸۰۰ معلم در قالب افزون بر ۹۰۰ کلاس درس و ۲۰۰ مدرسه در مقاطع تحصیلی مختلف آموزش  ۱۹ هزار دانش آموز در مناطق شهری و روستایی گناباد را در سال تحصیلی جاری بر عهده دارند.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد و جنوب استان خراسان رضوی قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha