۳۷۰ هزار دانش‌آموز کرمانشاهی سال تحصیلی جدید خود را آغاز کردند

کرمانشاه - ایرنا - ۳۷۰ هزار دانش‌آموز کرمانشاهی روز شنبه اول مهرماه همزمان با سراسر کشور با حضور مسئولان ارشد استان و شهرستان‌ها سال تحصیلی جدید ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ خود را آغاز و روانه مدارس شدند.

به گزاش خبرنگار ایرنا، بازگشایی رسمی مدارس استان کرمانشاه  روز شنبه با برگزاری مراسم زنگ "مهر" و" مقاومت" به مناسبت تقارن (هفته دفاع مقدس و اول مهر) با حضور آیت الله « مصطفی علما» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، «بهمن امیری‌مقدم» استاندار، « سلمان محمدی» مدیرکل آموزش و پرورش و دیگر مسئولان ارشد لشکری و کشوری و دانش آموزان در دبیرستان دخترانه"عصمتیه" شهر کرمانشاه برگزار شد.

این مراسم به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه" عصمیته" شهر کرمانشاه با خوش آمد گویی دانش آموزان این دبیرستان در مراسم استقبال؛ خواندن کلام الله مجید، سرود ملی ایران و با خواندن سرود ملی - مذهبی " سلام فرمانده" و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس بویژه شهدای دانش آموز و معلم آغاز شد.

اجرای سند تحول بنیادین نقشه راه آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در این مراسم؛ گفت: امسال در حدود ۱۵ هزار کلاس درس در مدارس استان کرمانشاه ۳۷۰ هزار دانش آموز مشغول درس خواندن می شوند و برای تدریس آنها بیش از ۲۶ هزار معلم ساماندهی شده است.

«سلمان محمدی» بیان داشت: کار ساماندهی معلمان، مناسب‌سازی محیط مدارس و تجهیز مدارس از سه ماه قبل شروع شده بود و امسال در پروژه مهر هیچ مدرسه ای برای آموزش دچار مشکل نیست.

وی رویکرد اصلی آموزش در مدارس استان کرمانشاه برای سال تحصیلی جاری را آموزش تمام ساحتی دانش آموزان یا تربیت چند بُعدی براساس سند تحول بنیادین که مورد تایید مقام معظم رهبری است، عنوان کرد.

محمدی هدف از اجرای سند تحول بنیادین را احیای ارزش های دفاع مقدس و فرهنگ و سنن دینی اسلامی جامعه اعلام کرد و گفت: فرهنگ دفاع مقدس که باعث شد ما هشت سال در مقابل جهان بایستیم و پیروز شویم را باید به دانش آموزان منتقل کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه همچنین با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری برای بازگویی حقایق هشت سال دفاع مقدس، انقلاب و دستاوردهای کشور در طول این ۴۴ سال در قالب جهاد تبیین، گفت: یکی از وظایف ما در آموزش و پرورش انتقال این دستاوردها و ارزش ها و همچنین بیانیه گام دوم انقلاب است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۴ شهرستان، ۳۴ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار ۵۹۵ روستای دارای سکنه دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha