لاوروف با وزیران خارجه شورای همکاری درباره تقویت روابط گفتگو کرد

تهران - ایرنا - «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه و وزیران امور خارجه شورای همکاری خلیج فارس درباره تقویت روابط بین دو طرف گفت و گو کردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، خبرگزاری تاس روسیه با اعلام این خبر افزود: این گفت و گو در جریان دیدار وزیر امور خارجه روسیه و وزیران خارجه عضو شورای همکاری خلیج فارس در حاشیه فعالیت‌های هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک آمریکا انجام شد. 

این خبرگزاری به نقل از «لاوروف» نوشت: ما در حال تقویت همکاری‌های خود بین روسیه و کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس هستیم. 

وزیر امورخارجه روسیه افزود: در نشست ریاض درباره اوضاع به تفصیل گفت و گو کردیم و ما اکنون نحوه اجرای توافقات را بررسی خواهیم کرد. 

وزارت خارجه روسیه این باره در بیانیه‌ای اعلام کرد: «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه این کشور دیروز جمعه با اعضای شورای همکاری خلیج فارس یعنی «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی، «عبداللطیف الزیانی» وزیر خارجه بحرین و «محمد الحسن» نماینده دائم عمان در سازمان ملل متحد نشستی را برگزار کرد. 

در این بیانیه آمده است که در این دیدار دو طرف چشم‌انداز توسعه همکاری‌های متنوع بین روسیه و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از جمله توسعه گفت‌وگوهای سیاسی و تقویت روابط تجاری و اقتصادی را مورد بحث و بررسی قرار دادند و درباره موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی نیز تبادل نظر کردند.  

لاوروف اظهار داشت که روابط چند جانبه بین روسیه و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با موفقیت به نفع مردم این کشورها توسعه خواهد یافت تا ساختاری عادلانه، متوازن و پایدار از روابط بین‌الملل در خاورمیانه و منطقه خلیج فارس شکل گیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha