پنج هزار کلاس اولی در تربت‌حیدریه سال تحصیلی خود را آغاز کردند

تربت‌حیدریه- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش تربت‌حیدریه گفت: در سال تحصیلی جدید ۴۵ هزار دانش‌آموز در این شهرستان مشغول تحصیل شدند که از این تعداد پنج هزار نفرشان کلاس اولی هستند.

به گزارش ایرنا، حجت صالحی روز شنبه در آیین بازگشایی مدارس تربت حیدریه که به صورت نمادین در مدرسه شهید جهان‌آرا این شهر برگزار شد افزود: این دانش‌آموزان در هزار و ۳۵۲ کلاسِ ۲۸۰ مدرسه مشغول تحصیل هستند.

وی با بیان این که جمعیت دانش‌آموزی این خطه نسبت به سال تحصیلی گذشته با افزایش هزار و ۳۰۰ نفری مواجه است ادامه داد: این در حالی است که با کمبود ۵۴۳ معلم در مقطع ابتدایی و متوسطه مواجهیم اما با این حال اجازه ندادیم امسال مدرسه‌ای بدون معلم بماند.

مدیر آموزش و پرورش تربت‌حیدریه گفت: سرانه فضای آموزشی این خطه هفت مترمربع و سرانه فضای ورزشی با وجود ۶ سالن ورزشی، ۲ زمین چمن مصنوعی و یک استخر دانش‌آموزی هشت دهم مترمربع است.

صالحی افزود: در سال تحصیلی گذشته این شهرستان رتبه دوم خراسان رضوی در توسعه متوازن یعنی تشویق دانش‌آموزان به تحصیل در هنرستان‌ها را کسب کرد.

وی ادامه داد: همچنین در کنکور سراسری امسال نام ۱۸ نفر با رتبه زیر ۱۰۰ و ۸۲ نفر با رتبه زیر هزار در کارنامه موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان تربت‌حیدریه جای گرفت.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha