۲ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۵۸
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 84896497
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گزارش ویژه فایننشال تایمز از بحران دستمال توالت در آلمان

تهران – ایرنا – افزایش بهای انرژی ناشی از تحریم غرب علیه مسکو بر بخشی های وسیعی از صنایع در اروپا تاثیر گذاشته و اکنون کارخانه های سازنده دستمال توالت در آلمان با مشکلات مالی و حتی ورشکستگی روبرو شده اند و این کشور را با کمبود این محصول بهداشتی مواجه ساخته است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، تارنمای نشریه اقتصادی «فایننشال تایمز » با انتشار گزارشی ویژه در این زمینه، نوشت: بحران انرژی در آلمان تولیدکنندگان دستمال توالت را تحت فشار شدید قرار داده، با افزایش هزینه های انرژی و نگرانی رو به فزونی از کمبود برق، Essity یکی از بزرگترین تولید کنندگان دستمال توالت در اروپا  ناگزیر به افزایش  قیمت ها و روی آوردن به دیگر منابع سوخت شده است.

«کارستن رول» (Carsten Rolle) ، رئیس سیاست انرژی و آب و هوا در انجمن تجاری« فدراسیون صنایع آلمان » موسوم به  BDI در این باره به این نشریه انگلیسی گفت: این بحران (انرژی) برای کارخانجات و صنایع تولیدی به مراتب از آنچه شنیده می شود جدی تر است حتی از دوران همه گیری کرونا.

موج ورشکستگی در صنایع آلمان

این گزارش می افزاید: «هاکل» (Hakle) یکی از شرکت های تولید کننده دستمال توالت مستقر در دوسلدورف آلمان  که از سال ۱۹۲۸ در این زمینه فعالیت  دارد درآستانه اعلام ورشکستگی بوده ‌و اعلام کرده  که افزایش قیمت انرژی، هزینه‌های بالای خمیر کاغذ و هزینه‌های حمل و نقل، ادامه کسب‌ و کار در این زمینه  را از نظر مالی غیرممکن ساخته است.

بنابراین گزارش صاحبان صنایع تولید کاغذ در آلمان از هم اکنون از دولت اولاف شولتس خواستار اقدام در زمینه بحران  و تعیین سقف قیمت انرژی شده اند چرا که این اقدامات را تنها راه حل جلوگیری از ورشکستگی شرکت های خود می دانند.

گزارش ویژه فایننشال تایمز از بحران دستمال توالت در آلمان
Essity، یک شرکت آلمانی تولید کننده دستمال توالت، در حال تجدید نظر در مورد اتکای خود به گاز طبیعی است

«ولکر یونگ» (Volker Jung) مدیرعامل شرکت هاکل آلمان در این باره به فایننشال تایمز، گفت: من تصور نمی کنم بتوان موج ورشکستگی ها (ناشی از بحران انرژی) را متوقف کرد، مگر آنکه ما سقفی برای بهای انرژی تعیین کنیم.

«هنریک فولمن» ( Henrik Follmann )، مدیر اجرایی شرکت «فالمن شیمی» ( Follmann Chemie  )، شرکت آلمانی تولید کننده  مواد شیمیایی مورد نیاز تولید کنندگان کاغذ ؛ به این نشریه گفت: راه ادامه حیات صنعت، انرژی است و اگر هزینه های انرژی پایدار نباشد، شرکت ها و مردم دیگر قادر به پرداخت آن نخواهند بود.

این گزارش می افزاید:  قیمت ها در آلمان و همچنین در بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا از چند ماه قبل به شدت رو به فزونی نهاده و اداره آمار فدرال آلمان (Destatis) طی روزهای اخیر گزارش داده است که قیمت انرژی در این کشور طی ۱۲ ماه گذشته حدود ۱۳۹ درصد افزایش و  قیمت برق ۱۷۴.۹ درصد افزایش یافته است.

این نشریه انگلیسی نوشت: اقتصاد دانان هشدار داده اند با توجه به اینکه رشد تولید ناخالص داخلی آلمان در سال آتی میلادی حدود ۰.۷ کاهش می یابد، انتظار می رود این کشور دچار رکود اقتصادی شود.

تارنمای خبری فایننشال تایمز درمورد علت فشار بر قدرت اول اقتصادی اتحادیه اروپا نوشت: جنگ در اوکراین ( همراه با تحریم های انرژی غرب علیه مسکو)  باعث شد تا روسیه خط لوله «نورد استریم ۱ » را ببندد، خط لوله‌ای که از زیر دریای بالتیک می گذرد و یکی از منابع اصلی گاز اروپا است، از زمان آغاز جنگ (و اعمال تحریم های غرب) باعث افزایش قیمت ها و بوجود آمدن تورم در بالاترین حد خود در منطقه «پولی یورو» در اروپا شد.

برچسب‌ها

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha