۸۰درصد فوتی‌های کرونایی چهارمحال و بختیاری به دلیل واکسن‌گریزی است

شهرکرد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: عادی‌انگاری در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و واکسن‌گریزی از علل گسترش بیماری کروناست و ۸۰ درصد فوتی‌های کرونایی استان یا به علت تزریق نکردن واکسن و یا واکسیناسیون ناقص بوده است.

علی احمدی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: عادی‌انگاری در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و واکسن‌گریزی از علل گسترش بیماری کروناست و هم استانی‌ها باید قبل از سرد شدن هوا در فصل‌های پاییز و زمستان هرچه زودتر برای تزریق نوبت‌های سوم و چهارم واکسن کرونا به پایگاه‌های واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی افزود: رعایت بهداشت فردی شامل استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی، واکسیناسیون و تهویه مناسب هوا تاثیر زیادی در کاهش موارد ابتلا به امیکرون، پیشگیری از بستری شدن در بیمارستان‌ها و مرگ و میر ناشی از کرونا دارد.

احمدی ادامه داد: افراد با علائم سرماخوردگی همچون آبریزش بینی، عطسه، سرفه، بدن درد، تب و لرز، آن را امیکرون تلقی کنند و حتی اگر تست کرونای آنها منفی شد همچنان بهداشت فردی و خود قرنطینگی را رعایت کنند.

وی اظهار داشت: تکمیل به موقع دُزهای واکسیناسیون، استفاده از ماسک، شستشوی دست‌ها، پرهیز از تجمعات، تهویه مناسب هوا و رعایت فاصله فیزیکی از مواردی است که مردم باید همچنان با جدیت در تداوم آن اهتمام ورزند.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: ۶۷ بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا در ۲۴ ساعته گذشته به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستان‌های استان مراجعه کردند که از این تعداد هفت بیمار با علائم مشکوک به کووید در مراکز درمانی بستری شدند.

احمدی خاطرنشان کرد:نتیجه تست هفت نفر در شبانه روز گذشته از مراجعه‌کنندگان بخش سرپایی و سه نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_۱۹ در مراکز بیمارستانی استان مثبت قطعی اعلام شد.

به گفته وی، هم‌اکنون ٢۱ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این ١۴ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.

احمدی ادامه داد: خوشبختانه مانند 10 روز قبل در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_۱۹ در استان گزارش نشد و مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری از ابتدای همه‌گیری  یک هزار و ۸۶۵ نفر است.

وی یادآور شد: هم‌اکنون ۲ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی به نسبت بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان است و هم‌اکنون به لحاظ شیوع بیماری کرونا شهرستان‌های فارسان و کیار در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان های چهارمحال‌وبختیاری در وضعیت زرد قرار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha