عملیات احداث نخستین بیمارستان زبرخان نیشابور آغاز شد

مشهد -ایرنا- عملیات احداث نخستین بیمارستان ۶۴ تختخوابی در شهرستان زبرخان، نزدیکی نیشابور با نام شهید حاج قاسم سلیمانی عصر روز پنجشنبه همزمان با هفته دفاع مقدس و با حضور استاندار خراسان رضوی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار خراسان رضوی در این مراسم گفت: کمبود سرانه بیمارستانی و بهداشتی یکی از مشکلات استان است، بطوریکه بیش از سه هزار تخت بیمارستانی در خراسان رضوی باید ایجاد شود تا فاصله استان با میانگین کشوری در این زمینه کاهش پیدا کند.

یعقوبعلی نظری افزود: ساخت این بیمارستان با همیاری و مشارکت افراد نیکوکار انجام می شود که این اقدام دارای اجر معنوی است، زیرا مردم در شرایط سخت به این مراکز مراجعه می‌کنند و شما در ثواب به آرامش رساندن آنها شریک خواهید بود.

وی در ادامه اظهار کرد: نهضت مدرسه سازی نیز با کمک خیران می تواند سرانه آموزشی را نیز افزایش دهد تا عقب ماندگی موجود نیز برطرف شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه از هر بهانه و دلیلی که فرصت شود تا در جمع مردم برای خدمتگزاری حاضر شوم دریغ نخواهم کرد، گفت: در دوره دفاع مقدس انجام این وظیفه به‌گونه‌ای و اکنون در سنگری دیگر به خدمتگزاری برای رفاه و آسایش مردم در خدمت هستیم.

نظری همچنین گفت: در طرح ملی مسکن و در مناطق زیر صد هزار نفر جمعیت، زمین در اختیار افراد متقاضی قرار می‌گیرد که امروز در جلسه شورای برنامه ریزی استان، زمین برخی از این مناطق به تصویب رسید. به هر حال تحقق کارها نیاز به پیگیری دارد و همیاری مسوولان شهرستان ها و مردم در بهتر نتیجه دادن طرح ها موثر است.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ساخت بیمارستان زبرخان از آرزوهای مردم این منطقه بود و امیدواریم این بیمارستان با  ۱۰۰ تخت به جای 64 تختخواب به بهره برداری برسد.

هاجر چنارانی افزود: احداث بیمارستان در شهرستان زبرخان هم اکنون در وسعت سه هکتار در دست ساخت است و با توجه به چشم انداز این طرح امکان ایجاد سه باند برای بالگرد و  رسیدن به وسعت ۹ هکتار نیز وجود دارد.

فرماندار شهرستان زبرخان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:  احداث این بیمارستان بین ۲ تا سه سال طول خواهد کشید و ضمن اخذ مجوز کمیسیون ماده ۲۳، اعتبار اولیه ساخت نیز دریافت شده است.

محمد عین القضات افزود: این منطقه دارای ۷۰ هزار نفر جمعیت ساکن است و هر ساله بیش از ۶ میلیون زائر قدمگاه حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) به این منطقه سفر می‌کنند و این در حالی است که در مسیر باغچه تا نیشابور، مرکز خدمت رسانی به بیماران حوادث جاده ای وجود ندارد.

او با اشاره به اینکه منطقه زبرخان تاکنون بیمارستان نداشته است، گفت: ساخت این مجموعه بیمارستانی در وسعت سه هکتار پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha