توسعه واحدهای کارگاهی کوچک و خانگی از اولویت‌های اقتصادی کرمانشاه است

کرمانشاه - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: واحدهای کارگاهی کوچک و خانگی خُرد، یکی از حوزه‌هایی است که می‌تواند در حل مشکل اشتغال استان کمک کنند به همین خاطر توسعه این بخش اقتصادی از اولویت ستاد تسهیل کرمانشاه است. 

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری کرمانشاه؛ «بهزاد باباخانی» در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان سنقروکلیایی افزود: دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند افراد را به حوزه مشاغل کارگاهی کوچک و خانگی خُرد معرفی و آموزش دهند. 

وی اضافه کرد: ظرفیت هایی در خصوص تامین مالی واحد های تولیدی کارگاهی و خانگی خُرد وجود دارد که باید به صاحبان صنعت معرفی شود و واحدها نیز بدانند از چه طریقی پیگیر این موضوع باشند. 

باباخانی همچنین گفت: در بحث تامین مالی طرح های بزرگ مهمترین ظرفیت در بند الف تبصره ١٨ است که در سال گذشته و سال جاری در اخذ سهمیه روند خوبی داشتیم و استان کرمانشاه در میان پنج استان اول کشور در این حوزه قرار دارد. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه از دیگر منابع مالی کمک حال واحدهای تولیدی را منابع داخلی بانک ها و صندوق توسعه ملی دانست و اظهار داشت: از این منابع در رفع مشکلات مالی واحدهای بزرگ می شود، استفاده کرد. 

باباخانی همچنین برای توسعه واحدهای کوچک و خُرد در شهرستان ها گفت: یکی از منابع بند ب تبصره ١۶ و تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد و بهزیستی است که ظرفیت مناسبی برای استفاده و بهره گیری در این حوزه است و واحد ها می‌توانند از این منابع استفاده کنند.

وی در پایان صحبت های خود معادن سنقروکلیایی را یکی از نقاط مورد توجه در تفاهم‌نامه استاندار کرمانشاه با ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) اعلام کرد که می‌تواند در توسعه شهرستان و منطقه موثر باشد. 

مشکل اصلی واحد های صنعتی شهرستان تامین مالی است

فرماندار سنقروکلیایی نیز در این جلسه گفت: تلاش های زیادی در حوزه رفع مشکلات مالی واحد های صنعتی انجام شده اما همچنان یکی از اساسی ترین مشکلات این واحدها است. 

«غلامرضا مرتضوی» همچنین یکی از مشکلات شهرک صنعتی سنقر را تامین زمین عنوان کرد و افزود: برای حل این مشکل توسعه ۴٠ هکتاری شهرک صنعتی و همچنین احداث ناحیه کارگاهی صنعتی روستایی با وسعت ۴٠ هکتار در مجاورت شهرک صنعتی در دستور کار قرار گرفته است. 

سنقروکلیایی با ۹۲ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال شرق کرمانشاه واقع شده و دارای ۲۲۰ روستا در قالب هشت دهستان و ۲ بخش مرکزی و کلیایی است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha