استاندار خراسان رضوی برای پیگیری حل مشکلات صادرکنندگان استان قول مساعدت داد

مشهد-ایرنا- استاندار خراسان رضوی با قول مساعدت برای پیگیری حل مشکلات در خصوص رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان از طریق بانک مرکزی گفت: در این رابطه تلاش می شود معاونت ارزی بانک مرکزی به نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان دعوت شود و به مشکلات فعالان اقتصادی رسیدگی کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یعقوبعلی نظری روز پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی افزود: با توجه به شرایط خاص خراسان رضوی به لحاظ هم مرز بودن با کشورهای همسایه و آسیای میانه، پیشنهاداتی در خصوص رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان وجود دارد.

وی ادامه داد:موضوع تجارت در خراسان رضوی با توجه به میزان صادرات و هم مرزی استان با کشورهای افغانستان و عراق بسیار حایز اهمیت است و باید پیشنهادات بخش خصوصی برای حل مشکلات در قالب بسته ای از طریق دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان گردآوری و به مسوولان مربوطه در تهران ارائه شود.  

استاندار خراسان رضوی گفت: در بهره گیری از ظرفیتها و اختیارات خراسان رضوی در حل مشکلات فعالان اقتصادی نباید هیچ وقفه ای ایجاد شود و هر مجوزی که اختیار صدور آن در استان وجود داشته باشد صادر خواهد شد و مانعی در این زمینه وجود ندارد.

نظری افزود: لازم است که مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه های مختلف جمع بندی و در قالب یک بسته پیشنهادی ارایه شود و این موضوع نباید وقفه ای در جریان تولید ایجاد کند.

مسوول دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی نیز در این نشست به تشریح ۲ دستور کار دیگر ارایه شده در این نشست پرداخت و گفت: مشکلات ناشی از عدم صدور مجوز بهره برداری برای "پارک صنعتی مهتاب" و شهرک صنعتی غیردولتی در این نشست بررسی شد که مقرر شد مصوبه خرداد ماه دولت برای لکه های صنعتی اطراف شهرهای تهران و کرج به خراسان رضوی نیز تسری یابد و از طریق سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی موضوع پیگیری و پروانه بهره برداری برای واحدهای این شهرکها صادر شود.

علی اکبر لبافی افزود: در صورت تسری مصوبات مزبور به خراسان رضوی مشکلات ۱۱ شهرک صنفی – تولیدی اطراف مشهد که در حال ساخت است و لکه های صنعتی مانند شهرک غیردولتی فردوسی واقع در اطراف مشهد که با مشکلات و بحثهای زیست محیطی درگیر هستند ساماندهی و برطرف خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha