فرمانده لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار:دفاع مقدس گنجینه ارزش‌های انسانی و اسلامی بود

شاهرود - ایرنا - فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار و ارشد نظامی آجا در استان سمنان گفت: عرصه دفاع مقدس مجموعه‌ای از ارزش‌های انسانی و اسلامی بود و تمام آن چیزی را که برای شکوفایی استعداد ملت ایران لازم بود را در وجود خود داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیرسرتیپ حجت الله غلامی روز پنجشنبه در آیین رژه نیروهای مسلح در شاهرود اظهار داشت: در ایران برخلاف دیگر کشورها نه پایان جنگ بلکه شروع آن گرامی داشته می‌شود، چرا که معنای آن برای مردم فرق دارد.

وی ادامه داد: در جنگ تحمیلی نه یک کشور بلکه تمام استکبار غرب و شرق با ۲ هدف تجزیه ایران و از بین بردن نظام مقدس جمهوری اسلامی به ما حمله کرد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار با طرح این پرسش که چرا این ابرقدرت‌ها که تمام نیروی خود را علیه ملت ایران به کار بستند و موفق نشدند، افزود: شاهد این موضوع وجود اسیرانی از ۳۰ کشور در طول جنگ تحمیلی بود، اما به رهبری امام راحل، یکدلی و غیرت رزمندگان و نیروهای مسلح دشمن به اهداف خود نرسید.

غلامی تأکید کرد: مهمتر از آن نیز همدلی ملت ایران بود و از این رو هفته دفاع مقدس فقط مربوط به نیروهای مسلح نیست بلکه تمام مردم ایران در این پیروزی سهیم هستند چون نگذاشتند دشمن به اهداف خود برسد.

وی ابراز داشت: در دوران دفاع مقدس نیروهای مسلح در پیشانی و مردم در عمق میدان مبارزه با دشمن بودند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شاهرود نیز در این آیین به نقش بی‌بدیل نیروهای مسلح در اتفاقات خوشایند بعد از پیروزی انقلاب در ایران اشاره کرد و گفت: نیروهای مسلح بنیان فعالیت خود را بر ایثار و جهاد بنا نهادند و امنیت، استقلال و تمامیت ارضی کشور نیز به واسطه این ظرفیت بزرگ تأمین می‌شود.

ابوطالب جلالی اظهار داشت: سربازان نیز با همین دیدگاه، نگاه اعتقادی به خدمت دارند در حالی که در دیگر جوامع سربازی را شغل به شمار می‌آورند.

وی افزود: اینکه به عنوان یک باور و اعتقاد قلبی، سربازان ما به دفاع و تأمین امنیت می‌پردازند نشان دهنده پشتیبانی مردم است.

جلالی ادامه داد: دفاع مقدس برای ما دستاوردهای بزرگی داشت و به همین دلیل به آن می‌بالیم و آن را گرامی می‌داریم.

از ۳۱ شهریور تا هفتم مهر، به دلیل گرامیداشت دوران پیروزمندانه جنگ تحمیلی، با عنوان هفته دفاع مقدس نام گذاری شده است.
مردم شهرستان شاهرود بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ شهید به نظام اسلامی تقدیم کرده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha