استاندار فارس: دفاع مقدس، دوران عمق بخشیدن به انقلاب اسلامی بود

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: دوران هشت ساله دفاع مقدس دوران عمق بخشیدن به انقلاب اسلامی و نهادینه شدن فرهنگ انقلاب اسلامی در ایران اسلامی و دنیا بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد هادی ایمانیه، روز پنجشنبه همزمان با ۳۱ شهریور آغاز هفته دفاع مقدس در مراسم رژه یگان های نمونه نیروهای مسلح استان فارس در شیراز افزود:انقلاب اسلامی در شرایطی به پیروزی رسید که ایران ما مسیر دیگری را طی می‌کرد که امام راحل آن مسیر را تغییر داد اما شاید به دلیل سرعت پیروزی انقلاب، تعمیق انقلاب به درستی اتفاق نیافتاده بود.
او ادامه داد: تحولات بزرگی که در کشور ما اتفاق افتاد عمدتا ناشی از انقلاب و به دنبال آن دوران دفاع مقدس بود.
وی، در خصوص محاسن دفاع مقدس بر اساس فرمایشات امام راحل و رهبر معظم انقلاب گفت: ظهور مردان برجسته به ویژه از میان جوانان فراوانی که دفاع مقدس را فرماندهی کردند و بعدها هم کشور را اداره کردند و بازگشت عزت و استقلال کشور که سال ها از دست رفته بود و ایران به یک کشور وابسته تبدیل شده بود، هیچ اعتماد بنفس و احساسی که خودمان می توانیم مشکلات را حل کنیم وجود نداشت از جمله ویژگی های دفاع مقدس بود.
استاندار فارس، دفاع مقدس را موجب تحکیم یافتن فرهنگ از خود گذشتگی و ایثار در کشور دانست و گفت: جوانان کتاب های خاطرات دوران دفاع مقدس و خاطرات رزمندگان را بخوانند تا بدانند که در آن دوران رزمندگان چگونه از خودگذشتگی و ایثار می کردند و حتی در آن شرایط سخت و با وجود تشنگی زیاد، آب را ابتدا به همرزم خود می دادند.
ایمانیه افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، جنگ با تدبیر، حکمت و درایت اداره شد و ناشی از موج انسانی نبود، اگر آن تدبیرها و حکمت ها نبود قطعا کشور نمی‌توانست در مقابل دنیایی از دشمنی ها بایستد.
او اظهار داشت: شعله ور شدن مجدد انقلاب و روحیه انقلابی و تعمیق این روحیه و ارائه نمادی از توان جوانان از دیگر آثار و برکات دفاع مقدس بود. امروز اگر اعتماد به توان جوانان کشورمان بسیار بیشتر شده و می بینیم که آنها در عالم می درخشند به نحوی که حتی دشمنان هم به استعداد و انگیزه آنها اعتراف می‌کنند، این موفقیت ها از همان دوران ارزشمند دفاع مقدس آغاز شد.
او افزود: آموزش عملی نبرد در کنار آموزش تئوری فرهنگی را ایجاد کرد که امروز دشمنان دیگر جرات حضور در خلیج فارس ندارند و آمریکا وقتی دید که حضورش در خلیج فارس در مقابل قدرت دفاعی کشورمان بی اثر شده منطقه را ترک کرد.
او اظهار داشت: دفاع مقدس باعث شد که پیشرفت های علمی و تکنولوژی به ویژه در عرصه ساخت تسلیحات نظامی بیشتر خود را نشان دهد و راه را برای سایر صنایع و تکنولوژی ها باز کرد و اگر امروز می بینیم که به تدریج نفوذ صنایع کشور ما و فعالیت‌های ابداعی و خلاقانه کشور ما در کل عالم بیشتر شده به لطف دوران دفاع مقدس است.
استاندار فارس اضافه کرد: افزایش ظرفیت تحمل فشارهای اقتصادی به نحوی که تحریم کنندگان خودشان به شکست مفتضحانه این تحریم ها و فشارها اعتراف کردند.
ایمانیه گفت: دفاع مقدس چهره واقعی مدعیان ایران دوستی را نیز نمایان کرد، افراد بسیاری بودند که ادعا داشتند بزرگترین مدافعان کشور ایران هستند اما در دوران دفاع مقدس از هیچ کدامشان خبری نبود.
او افزود: از دیگر برکات دفاع مقدس افشارگری چهره مدعیان بی عمل هم در داخل و هم در خارج از کشور و همچنین چهره صدام که مدعی دفاع از خلق عرب بود اما دیدیم که عرب های عزیز کشورمان را در استان خوزستان به شهادت می رساند.
وی اظهار داشت: احیای اسلام واقعی و احیای آنچه که از پیامبر، قرآن و اهل بیت (ع) برای ما به ارث رسیده بود از دیگر برکات دوان دفاع مقدس بود و دیدیم که این دوران کمک کرد تا غبار از چهره اسلامی که شاید در طول تاریخ تغییراتی در آن داده و چهره دیگری از آن ارائه کرده بودند زدوده شود.
استاندار فارس افزود: تمام این برکات و دستاوردها نتیجه و حاصل رشادت جوانانی بود که رفتند، جنگیدند و شهید، یا جانباز یا آزاده شدند و امروز همه ما باید قدردان این عزیزان و خانواده های آنها و قدردان نیروهای مسلح و نیروهای نظامی و انتظامی باشیم که از جان خود و آرامش و آسایش خود می گذرند تا مردم در آرامش به سر برند.
 

لشکر خدا پیروز است
نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز در این آیین گفت: بنا به تعلیم قرآن کریم در صف جنگ وقتی کسانی که اهل ایمان هستند در مقابل کسانی که نسبت به باورهای دینی کافر هستند، قرار می‌گیرند جهاد فی سبیل‌الله انجام داده‌اند و هرکسی در مقابل این صف قرار می‌گیرد، بر طریق طاغوت است.
آیت‌الله لطف‌الله دژکام با یادآوری آیات قرآن کریم بیان کرد: خداوند متعال به همه کسانی که در این صف مجاهدت فی سبیل‌الله قرار می‌گیرند دستور داده است که سربازان و یاوران شیطان را بکشید که در این مسیر به هر تقدیری پیروزی با شماست، چه بکشد کسی که در راه خدا هست چه کشته شود پیروز است.
امام جمعه شیراز ادامه داد: طبق آیات قرآن کریم در نبرد حق علیه باطل، دو خوبی نصیب لشکر اسلام خواهد شد؛ پیروزی یا شهادت که شهادت خود پیروزی برتر و بالاتری است.
وی در پایان گفت: امیدواریم با درک صحیحی از مبانی تفکر دینی و اسلامی در باب جنگ و مبارزه و حفظ امنیت و با ایمان به آنچه که خداوند در قرآن کریم برای ما دستور فرموده است، بتوانیم در ادامه راه هشت سال دفاع مقدس از کیان اسلامی کشورمان دفاع کنیم و پرچم همیشه برافراشته نظام مقدس جمهوری اسلامی را به دست صاحبش حضرت بقیه الله(عج) بسپاریم.

در این آیین که در مقابل پادگان زرهی ارتش در بولوار زرهی شیراز برگزار شد، یگان های پیاده، زرهی و موتوری در برابر جایگاه رژه رفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha