نماینده ارومیه: «زاهدی وفا» مدیری متخصص و دلسوز است

ارومیه - ایرنا - نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: «محمدهادی زاهدی وفا» یک مدیر با سواد، متخصص و دلسوز به مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

حجت الاسلام سید سلمان ذاکر روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: قبل از حضور «زاهدی وفا» در کمیسیون اجتماعی مجلس، یک نگاه منفی نسبت به او وجود داشت؛ اعضای کمیسیون قبل از صحبت با «زاهدی وفا» از اینکه چرا او در مجلس حاضر نمی‌شود و در رابطه با مشکلات اظهار نظر نمی‌کند، گلایه مند بودند.

وی ادامه داد: وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در کمیسیون اجتماعی مجلس اعلام کرد که در دوره سرپرستی، به دلیل تلاش شبانه روزی برای مدیریت مشکلات مربوط به بازنشستگان فرصت حضور در مجلس نیافته است که همین مورد نشان می‌دهد تلاش برای حل مشکلات توسط «زاهدی وفا» به نشستن بر کرسی وزارتخانه ارجحیت دارد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی دارا بودن احساس مسوولیت برای رفع مشکلات در وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی را از ویژگی‌های «زاهدی وفا» عنوان کرد و افزود: وزیر پیشنهادی دولت به اذعان کارشناسان متخصص نیز یک مدیر با سواد و کاربلد است.

وی البته انتقادی نیز به وزیر پیشنهادی دولت وارد دانست و گفت: «زاهدی وفا» باید توانایی‌ها و جایگاه مدیریتی خویش را به نمایندگان ثابت کند که به نظر می‌رسد در این ارتباط گیری عملکرد ضعیفی داشته است؛ البته معتقدم که وزیر پیشنهادی دولت برای مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فرد توانمندی است و رای اعتماد مجلس را خواهد گرفت.

حجت الاسلام ذاکر با تاکید بر اینکه اشتغال جوانان باید در اولویت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گیرد، تاکید کرد: معتقدیم که برنامه‌ها نباید روی کاغذ بماند و برای تحقق آن مجلس در کنار اقدامات سازنده دولت خواهد بود.

به گزارش ایرنا، محمدهادی زاهدی وفا اقتصاددان ۵۹ ساله، دارای دکترای اقتصاد از دانشگاه اتاوا در کانادا است. وی در سال‌های گذشته عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، رییس هیات مدیره هلدینگ صنایع نوین، رییس هیات مدیره رایتل و عضو شورای عالی الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت نیز بوده است.

در سوابق مدیریتی زاهدی‌وفا، معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی در دولت نهم، نماینده وزارت اقتصاد در شوراها و کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی تحقیقات و فناوری (عتف)، شورای اقتصاد، کمیسیون اقتصادی دولت، شورای پول و اعتبار و  شورای عالی انرژی دیده می‌شود.

زاهدی‌وفا همچنین سابقه عضویت در کارگروه ویژه نفت، شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی، ستاد تنظیم بازار، ستاد تدابیر ویژه اقتصادی شورای عالی امنیت ملی، کارگروه طرح تحول اقتصادی، شورای عالی تدوین برنامه پنجم، شورایعالی رفاه و تامین اجتماعی، شورای آمایش سرزمین، شورای عالی آمار، کمیته ملی اهداف توسعه هزاره و کارگروه تدوین ضوابط حمایت از صادرات غیرنفتی را در کارنامه خود دارد و اینک با  معرفی رییس‌جمهور به عنوان گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت کار به مجلس معرفی شده است.

جلسه بررسی صلاحیت زاهدی وفا به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۱۲ مهرماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha