جشن شکوفه‌ها برای ۳۶ هزار دانش‌آموز کلاس اولی استان کرمانشاه برگزار شد

کرمانشاه - ایرنا - آیین جشن شکوفه‌ها امروز ۳۱ شهریورماه با حضور مسئولان آموزش و پرورش و اولیا ۳۶ هزار کلاس اولی در سطح مدارس ابتدایی استان کرمانشاه برگزار شد و دانش‌آموزان روز اول مدرسه خود را با در دست داشتن پرچم مقدس کشورمان و خواندن سرود ملی آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این آیین به صورت نمادین در دبستان «شهدای باقری» شهر کرمانشاه با خواندن تلاوت آیات قرآن، سرود ملی، سرودهای ملی و مذهبی و اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: امروز جشن شکوفه ها برای حدود ۳۶ هزار دانش آموز کلاس اولی در سطح تمام مدارس شهری و روستایی با حضور اولیا مدرسه و اولیا خانواده برگزار می شود.

«سلمان محمدی» با تبریک فصل جدیدی از زندگی دانش‌آموزان یعنی تحصیل درسی بیان داشت: از سه ماه قبل در قالب پروژه «مهر» در راستای فراهم کردن همه شرایط و امکانات برای شروع سال تحصیلی جدید با شور و نشاط تلاش کرده ایم.

وی با بیان اینکه سازمان نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه برای اول مهر ۳۸ مدرسه با ۱۴۲ کلاس درس و اعتبار ۹۰ میلیارد تومان تحویل آموزش و پرورش داده است، گفت: آموزش پرورش استان در سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ میزبان ۳۷۰ هزار دانش آموز در تمام مقاطع تحصیلی است.

محمدی رویکرد اصلی آموزش و پرورش را تربیت تمام ساحتی یا چند بُعدی دانش آموزان عنوان کرد نه صرفا آموزش درسی اظهار داشت: رویکرد آموزش و پرورش در دوره ابتدایی بیشتر به مهارت آموزی یعنی آموزش مهارت زندگی استوار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در بخش دیگر از سخنان خود خطاب به خانواده ها بیان داشت:مدرسه و خانواده به مشابه ۲ بال یک پرنده برای موفقیت دانش آموزان باید عمل کنند و اگر مدرسه و خانواده در تربیت و آموزش با هم هماهنگ  نباشند، مطمئنا آن دانش آموز موفق نخواهد شد.

محمدی از اولیا دانش آموزان خواست برای موفقیت بچه های خود را با برنامه های درسی و آموزشی و مهارتی مدرسه هماهنگ کنند و جلوی بچه ها نسبت به عملکرد مدرسه انتقاد نکنند زیرا باعث می شود دانش آموزان در انجام تکالیف درسی و آموزشی کوتاهی کنند و عقب بمانند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha