۳۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۴:۰۵
کد خبر: 84895139
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهروندان شیعه و سنی تربت‌جام با پای پیاده عازم حرم امام رضا(ع) شدند

مشهد-ایرنا- فرماندار تربت جام گفت: حرکت کاروانهای پیاده به مناسبت رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع) از شهرها و روستاهای اهل سنت و شیعه این شهرستان به مشهد آغاز شد.

حسن جمشیدی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع ۵۴ کاروان با بیش از ۱۰ هزار نفر جمعیت با پای پیاده از تربت‌جام عازم زیارت امام رضا(ع) می‌شوند.

وی با اشاره به تلفیقی بودن جمعیت شهرها و روستاهای تربت جام بیان کرد: در میان کاروانهای زائران پیاده شماری از شهروندان اهل سنت نیز به همراه سایر اهالی شرکت کرده اند، اما به عنوان نمونه در قالب کاروان مسجد امام صادق (ع)،۴۰ نفر از برادران اهل سنت تربت جام حضور دارند.

فرماندار تربت جام اضافه کرد: همچنبن تعدادی کاروان پیاده از شهرستانهای پیاده باخرز و تایباد دیروز و امروز از شهرستان عبور کردند و تمهیدات لازم برای اسکان کاروانها در تربت جام، نصر آباد و روستای کارینو و فراهم نمودن بهداشت، تامین امنیت و تردد روان کاروانها اندیشیده شده است.

شهروندان شیعه و سنی تربت‌جام با پای پیاده عازم حرم امام رضا(ع) شدند

جمشیدی خاطر نشان کرد: یک کاروان نیز فردا، جمعه با حضور ۴۰۰ نفر از برادران اهل سنت از بخش پایین جام و شهر سمیع آباد شهرستان تربت جام  به سمت مشهد حرکت می کنند و سپس در ورودی مشهد حرکت این کاروان به شکل پیاده صورت خواهد گرفت.

شهرستان مرزی تربت جام با ۲۳۰ هزار نفر جمعیت در ۱۶۰ کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد و با کشور افغانستان از شرق هم مرز است.   

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha