۳۰ شهریور ۱۴۰۱، ۲۳:۱۸
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 84895116
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گفت وگوی لاوروف و گروسی درباره نیروگاه زاپوریژیا

۳۰ شهریور ۱۴۰۱، ۲۳:۱۸
کد خبر: 84895116
گفت وگوی لاوروف و گروسی درباره نیروگاه زاپوریژیا

تهران- ایرنا- سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و درباره وضعیت نیروگاه زاپوریژیا با رافائل گروسی گفت وگو کرد.

به گزارش ایرنا از آناتولی، وزیر امور خارجه روسیه عصر چهارشنبه در حاشیه هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار کرد.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که لاوروف و گروسی در مورد ایمنی تاسیسات هسته‌ای در اوکراین از جمله وضعیت محیط اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا تبادل نظر کردند.

در این بیانیه آمده است که لاوروف بار دیگر بر قصد مسکو برای ادامه همکاری نزدیک با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به منظور وادار کردن رژیم کی‌یف به توقف فوری گلوله‌باران زاپوریژیا و مناطق مجاور آن تاکید کرد.

زاپوریژیا بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا از ماه مارس تحت کنترل نیروهای روسی درآمده است.

در حالی که مسکو و کی‌یف یکدیگر را به حمله به تاسیسات هسته‌ای متهم می کنند، نگرانی‌های بسیاری در مورد فاجعه هسته‌ای وجود دارد.

چندی پیش کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به سرپرستی گروسی از تاسیسات اتمی زاپوریژیا بازدید کردند. گروسی پس از بازدید در گزارشی به سازمان ملل درباره وضعیت خطرناک این نیروگاه هشدار داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha