استاندار آذربایجان شرقی: رضایت مراجعان ادارات یک اصل است

تبریز- ایرنا- استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه مشکل اساسی سیستم اداری، بی‌توجهی به مخاطبان و مراجعان است که موجب نارضایتی می‌شود، گفت: رضایت مراجعان ادارات یک اصل بوده که به راحتی قابل دسترسی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عابدین خرّم روز چهارشنبه در همایش مدیران حراست‌های تابعه استانداری آذربایجان شرقی و با حضور معاون مرکز حراست وزارت کشور در تبریز، با تأکید بر اینکه حراست‌ها باید به‌عنوان یک ضرورت جدی، سازمان خود را رصد و پایش کنند، اظهار کرد: برخی مسائل و اتفاقات کوچک که به ظاهر بسیار کم‌ اهمیت هستند می‌توانند با موج‌سواری دشمنان تبدیل به شرایط فوق‌ العاده شده و اگر به‌ موقع کنترل نشوند، تبدیل به مسأله امنیتی خواهد شد.

وی تصریح کرد: مدیران حراست باید در شناسایی مسائل درون‌سازمانی دقیق بوده و با آموزش، شناخت، هماهنگی و همکاری، پیشگیری و تذکر به موقع، جلوی اتفاقات احتمالی را بگیرند.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی حراست هر سازمان، صیانت از دارایی‌های معنوی آن است، افزود: حیثیت و کرامت افراد برای ما خیلی مهم است و دارایی معنوی قابل ارزش‌گذاری نیست.

خرّم گفت: مدیران حراست برای حفظ امکانات مادی سازمان هم باید برنامه و طرح حفاظتی فعال داشته باشند، حراست‌ها باید امین سازمان باشند و با امین بودن مورد اعتماد قرار می‌گیرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این همایش حراست‌ها را چشم بینا و گوش شنوای سازمان‌ها عنوان و اظهار کرد: حراست ها باید محرم اسرار سازمان باشند و ارتباط صمیمی بین کارکنان ایجاد کنند تا از وقوع تخلف و تنش جلوگیری کنند.

تراب محمدی ادامه داد: مدیران و کارشناسان حراست باید موانع سلب اعتماد مردم به مدیران و دستگاه‌های دولتی را شناسایی کرده و این موانع را به حداقل رسانده و اعتماد را با کارشناسی دقیق به مردم برگردانند.

وی همچنین با تاکید برنقش آموزش در راستای ارتقای سلامت اداری، خواستار به اشتراک گذاری تجربیات کارشناسان موفق این حوزه با همدیگر شد.

به گزارش ایرنا، احمد مرادی، معاون مرکز حراست وزارت کشور هم در این همایش به طرح مباحث آموزشی درخصوص اصول حاکم بر انجام مأموریت‌های حراست و بایدها و نبایدهای این حوزه پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha