۳۰ شهریور ۱۴۰۱، ۱۶:۵۴
کد خبر: 84894905
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای ۳ پروژه برقی برای ابرپروژه آبرسانی غدیر در خوزستان

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق وزارت نیرو در باره اقدام‌های انجام شده برای ابرپروژه آبرسانی غدیر، گفت: ۳ پروژه برقی برای عملیاتی کردن این پروژه اجرا شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو،"عبدالصاحب ارجمند" افزود: پست ۲۳۰ کیلوولت سبز آب به ارزش سرمایه‌گذاری ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال شامل چهار دستگاه به ظرفیت ۳۵۰ آمپر و ۲۹ فیدر ورودی و خروجی یکی از پروژه‌ها برای راه‌اندازی پروژه عظیم آبرسانی غدیر بود.

وی ادامه داد: دومین پروژه برقی، احداث فیدرهای خروجی ۳۳ کیلوولت تأمین‌کننده طرح آبرسانی غدیر از محل کلید خانه پست سبز آب به‌صورت کابل ۳۳ کیلوولت زیرزمینی به طول ۳۵۰ متر بود که اجرا شد.

به گفته مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق وزارت نیرو، برای برق‌دار شدن طرح آبرسانی غدیر حدود ۱۶ کیلومتر خط هوایی دومداره ۳۳ کیلوولت با هادی هاینا و بیش از ۳۳۰ پایه ۳۳ کیلوولت احداث شده است.

ارجمند خاطرنشان کرد: با اقدام‌های انجام شده تأمین برق ۱۲ دستگاه پمپ طرح آبرسانی غدیر هرکدام به ظرفیت ۱.۲۵ مگاوات امکان‌پذیر است.

طرح انتقال آب غدیر خوزستان بزرگ‌ترین طرح آبرسانی خاورمیانه است که از آذرماه ۸۷ از منابع آب سد کرخه کلید خورد، اما به‌منظور بهره‌مندی جمعیت بیشتری از مردم استان و تأمین آب باکیفیت‌تر، منابع آب سد دز نیز به آن اضافه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha