رقابت موسسه رازی با صنعت واکسن سازی دنیا نیازمند نوسازی زیرساخت ها است

کرج – ایرنا – رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با بیان اینکه رقابت رازی با صنایع واکسن سازی در دنیا نیاز به کسب استاندارد GMP دارد، گفت: برای رسیدن به این استاندارد، رازی نیاز به نوسازی زیرساخت هایش دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اسحاقی شامگاه سه شنبه در نشست مشترک هیات رییسه موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با استاندار البرز که در این موسسه برگزار شد، افزود: امید به آینده در رازی زیاد است و کار را با جدیت دنبال می کنیم و خوشبختانه این اتفاق در ایران با توجه به قدمت این صنعت در ایران دانش فنی و تکنولوژی بومی دارد ولی باید توجه بیشتری برای نوسازی زیرساخت ها داشت تا با دنیا رقابت بیشتری داشته باشیم.

وی اظهار داشت: کیفیت محصول ما خواهان زیادی دارد ولی به دلیل فرسوده بودن زیرساخت ها و تجهیزات الزامات خاص خود را دارد که از گردونه رقابت عقب می مانیم و نیاز به بودجه بالایی دارد.

اسحاقی در ادامه به فعالیت های تحقیقاتی موسسه رازی اشاره کرد و گفت: از ۱۱ واکسن برنامه اجباری واکسیناسیون در حوزه پزشکی هفت واکسن توسط رازی تولید می شود به طوریکه ۸۴ درصد تولیدات واکسن های پزشکی در این موسسه و مقداری در پاستور و مقداری نیز در یک شرکت خصوصی تولید می شود.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد واکسن های حوزه دامی نیز در موسسه رازی تولید می شود، افزود: برای رسیدن به ۱۰۰ درصد تولید واکسن های دامی در تولید واکسن تب برفکی مقداری با مشکل مواجه هستیم که واردات داریم ضمن اینکه تمام ۳۲ درصد تولیدات واکسن طیور در کشور را رازی برعهده دارد.

رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی اظهار داشت: هم اکنون سالانه حدود هفت میلیارد دز واکسن در حوزه طیور واردات داریم که رازی ظرفیت افزایش تولید تا تامین ۷۰ درصدی ظرفیت واکسن در این حوزه را دارد.

وی با بیان اینکه این موسسه در سال گذشته سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون دز واکسن تولید کرده، گفت: هم اکنون در این موسسه برنامه تحقیقاتی و تولیدی برای تولید ۲۳ واکسن در دست است که بزرگترین و سرآمدترین آن تولید واکسن رازی کووپارس می باشد که نخستین واکسن ترکیبی تزریقی استنشاقی در دنیا می باشد.

وی افزود: این دستاورد در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک زیادی می کند که در دستگاه تنفسی فوقانی ایمنی ایجاد می کند تا ویروس وارد بدن نشود.

اسحاقی به رونمایی از واکسن طیور «ORT» در شعبه شیراز این موسسه اشاره کرد و تصریح کرد: هم اکنون در حال گذران مراحل دریافت پروانه تولید این دستاورد هستیم.

وی تولید واکسن تب برفکی روغنی و واکسن هیدروتوکسمی را از دیگر برنامه های تحقیقاتی موسسه دانست و افزود: هم اکنون حدود ۶ واکسن طیور و سه واکسن دامی در مراحل مختلف تحقیقاتی قرار دارد.

شهرداری کرج به تعهدات خود عمل نکرده است

رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در ادامه به عمل نکردن شهرداری کرج به تعهدات خود درطی هفت سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: در سال ۱۳۹۴ بیش از سه هکتار از اراضی این موسسه برای ایجاد یک راه ارتباطی اصلی در کرج در اختیار شهرداری کرج قرار گرفت که در ازای آن قرار شد که شهرداری چهار ساختمان برای رازی بسازد و یا هزینه آن را پرداخت کند.

وی افزود: متاسفانه شهرداری در طی این سال ها به تعهد خود عمل نکرده که از استاندار البرز می خواهیم تا برای رفع این مشکل به کمک رازی بیاید.

در بازدید عصر سه شنبه استاندار البرز از موسسه رازی، مجتبی عبداللهی قول مساعدت برای رفع مشکل ایجاد شده با شهرداری کرج را داد.

استاندار البرز ضمن نشست با هیات رییسه موسسه رازی از موزه روابط عمومی این موسسه بازدید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha