۲۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۸:۰۵
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 84892830
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رهبر انصارالله: آمریکا در تلاش برای مصادره استقلال ملت یمن بود

تهران – ایرنا –  عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: آمریکا تلاش کرد استقلال یمن را مصادره کند و به طور غیر مستقیم و بدون جنگ بر این کشور مسلط شود.

به گزارش ایرنا از شبکه المسیره، الحوثی روز سه شنبه به مناسبت انقلاب ۲۱ سپتامبر یمن افزود: دخالت خارجی بزرگی برای مهار و کنترل یمن درجریان بود .

وی اضافه کرد: انقلاب ۲۱ سپتامبر، آینده ملت را از نابود شدن وافتادن در پرتگاه نابودی نجات داد.

الحوثی یادآور شد: طرحی سیاسی به نام ابتکارخلیجی تهیه کردند که در اصل محصولی آمریکایی و زیر نظر آمریکا بود و با بردن یمن زیر بند هفتم، یک فاجعه بزرگ را رقم زد.

وی بیان کرد: انقلاب ۲۱ سپتامبر واکنش به وضعیتی بود که سیاست های آمریکا و دنباله روی های حکومت، کشور را به سوی فروپاشی کامل سوق می داد.

رهبر انصارالله یمن افزود: آمریکایی ها مانند همیشه برای سوء استفاده از درگیری و اختلاف در راستای خدمت به منافع خود حرکت کردند.

الحوثی گفت: طرح آمریکا بر فروپاشی کشور از داخل بر مبنای افزایش تصاعدی اختلافات سیاسی و منطقه ای استوار بود و سفیر آمریکا در صنعا همه کاره و رئیس رئیس جمهوری و صاحب اختیار بود و با نمایندگان ۱۰ کشور برای بررسی اوضاع کشور جلسه برگزار می کرد.
وی افزود: آمریکا تلاش کرد اختلافات و شکاف ها را تحت هرعنوانی افزایش دهد تا فرزندان کشور، احساس به هویت فراگیر و روابط موجود میان یکدیگر را از دست دهند.   
الحوثی با بیان اینکه سیاست جدایی افکنی، مقدمات تسلط آمریکا و اشغال کامل کشور را فراهم می کرد، گفت: اوضاع اقتصادی پیش از انقلاب به خاطر وجود حکومتی تحت قیمومیت آمریکا، کشور را به سوی قحطی و گرسنگی می برد.
رهبر جنبش انصارالله یمن تصریح کرد: این اوضاع اقتصادی هیچ توجیهی نداشت چراکه حکومت از طرف خارج حمایت می شد و از همه درآمدهای نفتی و گمرکی برخوردار بود.
الحوثی افزود: این بحران اقتصادی نتیجه سیاست های حکومت بود  زیرا جنگ و یا محاصره ای درکار نبود.
وی گفت: آمریکایی ها تحت عنوان بازسازی ارتش تلاش کردند امکانات آن را از بین ببرند و توان نیروی هوایی و پدافند هوایی را نابود کردند.
الحوثی اضافه کرد: آمریکایی ها قبل از انقلاب، سفارت خود را به مرکز همه اقدامات تخریبی در یمن تبدیل کردند و انقلاب مردمی یک اقدام ضروری بود و آمریکایی ها و هم پیمانان آن ها را غافلگیر و دستپاچه کرد.
وی با بیان اینکه آغاز تجاوز به یمن از واشنگتن اعلام شد و از همان ابتدا حقیقت و هویت کسانی که خواستار ادامه تسلط بر یمن بودند را فاش ساخت افزود: از همان ابتدا، متجاوزان با وحشیگری به کشتار مردم در همه جا اقدام کردند و واقعیت دیدگاه آمریکا و هم پیمانانش را به نسبت به ملت یمن به نمایش گذاشتند.
رهبر جنبش انصارالله یمن یادآور شد: بمب های آمریکایی هزاران کودک و غیرنظامی را در استان ها و مراسمات مختلف به خاک و خون کشید و دشمن براساس خواست آمریکا برای نابودی همه چیز در کشورما، همه زیرساخت های دولتی و خدماتی را نابود کرد و حتی به دادگاه ها، زندان ها، قبرستان ها و مدارس نیز رحم نکرد.
 الحوثی گفت: ائتلاف متجاوزان تلاش کرد با محاصره و توطئه های اقتصادی، زندگی را برمردم دشوار کند.
وی تصریح کرد: هم اکنون در مناطق اشغالی، پایگاه های نظامی برپا می کنند و بر تصمیم گیری در این مناطق مسلط هستند حتی شورای ریاستی نیز توسط آمریکایی ها و سعودی ها ایجاد شده است.
الحوثی اضافه کرد: دخالت ائتلاف متجاوزان حتی به تشکیل دولت و انتخاب وزیران براساس میل خود نیز رسیده است و آنچه آن ها انجام می دهند ادامه اقدامات و سیاست های آن ها پیش از انقلاب ۲۱ سبتامبر است و اگر این ائتلاف بر سایر بخش های کشور نیز مسلط شود کاری بسیار بدتر از مناطق اشغالی می کند.
وی افزود: ائتلاف متجاوزان برغم حجم جنایتی که در یمن مرتکب شد، از دستیابی به اهداف خود در تسلط بر کشور ناکام ماند.
رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: پس از ۸ سال جنگ مداوم و اشغال بخش های گسترده ای از کشور و محاصره فراگیر، اکنون ما در وضعیت آتش بس موقت قرارداریم.
الحوثی اضافه کرد: هم اکنون از سلاح کمری تا کلاشینکوف و توپ و موشک های بالستیک و پهپاد با بردهای مختلف در داخل ساخته می شود و تقویت و گسترش صنعت نظامی همزمان با جنگ و محاصره انجام شد و موفقیت های چشمگیری در این زمینه داریم.
وی بیان کرد: کشور ما هم اکنون هر نوع سلاحی را از سلاح سبک تا نیمه سبک و حتی سلاح های پیشرفته و دور برد می سازد و آینده محصولات نظامی و غیرنظامی ما آینده ای درخشان است و امروز ما تولیداتی داریم که بسیاری از کشورها از ساخت آن ناتوانند.
الحوثی با بیان اینکه آمریکا و انگلیس و هم پیمانان آن ها تلاش می کنند تغییراتی را در منطقه به سود رژیم صهیونیستی انجام دهند، گفت: آمریکا تلاش می کنند دشمنی را در منطقه متوجه آزادگان امت اسلامی کند که با اسرائیل و توطئه های آمریکا مقابله می کنند.
وی افزود: مزدوران آمریکا در یمن بدون هیچ خجالتی به سوی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گام برمی دارند درحالی که انقلاب نقش مهمی در حفظ روحیه مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی داشت.
رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: حجم تجاوز دشمن به یمن بسیار زیاد بود و هست و آمریکا و انگلیس و برخی قدرت های منطقه در این تجاوز به نسبت های مختلف نقش دارند.
الحوثی اضافه کرد: تجاوز همچنان ادامه دارد و جنگ به پایان نرسیده است و دشمن هنوز محاصره را لغو نکرده است و ما در آتش بس موقت قرارداریم.
وی افزود: یکی از بزرگترین چالش ها، مناطق کسترده ای است که توسط دشمن اشغال شده است و باید آزادی آن در اولویت باشد.
الحوثی گفت: محاصره یکی دیگر از چالش ها است و غارت درآمدهای نفتی توسط متجاوزان، خدمات رسانی به ملت را با مشکل روبرو می کند.
وی تاکید کرد: به مقابله با دشمن و توطئه های او که با هدف تسلط بر ملت و اشغال سرزمین انجام می شود ادامه می دهیم و بار دیگر از ائتلاف متجاوزان می خواهیم که به جنگ پایان دهند و محاصره را لغو کنند.
رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: ادامه جنگ بزرگترین تهدید برای صلح منطقه ای و بین المللی است و آسیب های آن در چارچوب مرزهای یمن محدود نمی شود.
الحوثی اضافه کرد: توجیه و دلیلی برای ادامه تجاوز وجود ندارد و ادامه آن، برای کشورهای عضو ائتلاف فاجعه بار خواهد بود.
وی افزود: به متجاوزان نسبت به ادامه غارت ثروت های ملی هشدار می دهیم و به شرکت های همکار با متجاوزان در غارت اموال ملت یمن هشدار می دهیم.
رهبر انصارالله یمن بر موضع اصولی خود در حمایت از موضوع فلسطین و همه موضوعات مرتبط با امت اسلامی تاکید کرد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha