۲۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۹:۲۳
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84892728
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهرک اقماری زنجان با کمبود فضای آموزشی مواجه هستند

۲۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۹:۲۳
کد خبر: 84892728
شهرک  اقماری زنجان با کمبود فضای آموزشی مواجه هستند

زنجان - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان نیز با اشاره به کمبود حدود ۵۰ مدرسه ۱۲ کلاسه در شهرک‌های اقماری شهر زنجان گفت: مساحت شهرک‌های اقماری هزار و ۲۰۰ هکتار است که حدود ۲۰ درصد به میزان ۲۵۰ هکتار آن در مالکیت دولت (راه و شهرسازی) بوده و متولی بقیه زمین‌ها با تعاونی‌های مسکن مربوطه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود بیات‌منش روز دوشنبه در شورای آموزش و پرورش استان افزود: درخواست این اداره کل پیگیری کامل ماده ۱۸ توسط آموزش و پرورش و نوسازی مدارس است و این موضوع فقط به اداره کل راه و شهرسازی اختصاص ندارد.

وی اضافه کرد: متولی اجرای این ماده در شهرک‌های اقماری فقط راه و شهرسازی نیست و دستگاههای دیگر نیز باید پیگیری کنند و در این ارتباط  از ۷ باب مدرسه‌ای که راه و شهرسازی در شهرک های اقماری  متعهد ساخت آن شده ۳ یا ۴ باب در مهرسال آینده آماده خواهد شد و بقیه نیز در مهر سال ۱۴۰۳ به اتمام می رسد.

 این مسوول با اشاره به پیش بینی فضاهای آموزشی برای طرح های نهضت ملی مسکن نیز ادامه داد: این طرح در قالب ۲ قانون جهش تولید و ساماندهی مسکن انجام می گیرد که در ماده ۱۶ قانون جهش نیز ماده ۸ آئین نامه اجرایی و ساماندهی به صراحت متولی امر زیربنایی و روبنایی را خود دستگاهها اعلام کرده است.

وی اظهار داشت: با پیگیری انجام گرفته تفاهمنامه‌ای بین سازمان ملی زمین و مسکن و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس جهت تامین فضاهای آموزشی در حال انعقاد است که طبق آن منابع مورد نیاز برای تامین فضاهای آموزشی از ۳ محل وزارت راه و شهرسازی، صندوق توسعه ملی و منابع استانی تامین خواهد شد.

بیات منش افزود: درخواست می شود با تشکیل کمیته ای و با توجه به اینکه جانمایی مساکن اقدام ملی در استان انجام گرفته، به همین دلیل زمین به اندازه کافی برای فضاهای آموزشی پیش‌بینی شده است.

وی یادآور شد: با انجام اجرای تفاهمنامه یاد شده به تامین ۵۰ باب مدرسه مورد نیاز کمک می‌کند و باید از فرصت بوجود آمده استفاده کرد و در این راستا راه و شهرسازی برای تامین سهم خود در استان زنجان آماده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha