معاون وزیر آموزش و پرورش: از ظرفیت دانش آموزان در بازگشایی مدارس استفاده می‌شود

شیراز - ایرنا- معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: تاکید بر این است که برنامه های آغاز سال تحصیلی با استفاده از ظرفیت دانش آموزی برگزار شود و وجه هویتی دانش آموزان از همین ابتدا مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، صادق ستاری فرد  روز سه شنبه در جمع اعضای شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش فارس که در تالار ملاصدرای باشگاه فرهنگیان شیراز برگزار شد به برخی چالش های پیش روی آموزش و پرورش از جمله کمبود نیروی انسانی، فضای فیزیکی و مشکلات دانشگاه فرهنگیان در کشور اشاره کرد و گفت: این مسایل منجر شد تا آموزش و پرورش امسال تابستان سختی را برای حل این مسایل سپری کند که درخواست داریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم در این خصوص توجه ویژه ای به مسایل آموزش و پرورش  داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش هم باید به وجهه آموزش و هم به وجهه پرورش و تربیت در کنار هم توجه شود گفت: در دوران کرونا وجهه پرورش و تربیت دچار آسیب جدی شد که لازم است درسال تحصیلی جدید با اتخاذ روش های نوین تربیتی و دینی این نقیصه مرتفع شود.

ستاری فرد اضافه کرد : در این راستا باید به مساله انس با قران و توجه به اقامه نماز در بین دانش آموزان تاکید ویژه ای کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به مساله سلامت و تندرستی دانش آموزان نیز اشاره کرد و گفت: این مساله همچنان مورد تاکید وزارت آموزش و پرورش است تا دغدغه خانواده ها مرتفع شود.

وی به اصلاح محتوای کتب درسی و جایگزینی برخی محتواهای درسی هم به اقتضای فضای جامعه کنونی  اشاره و از اقدام اخیر آموزش و پرورش فارس در برپایی موکب در کربلای معلی ویژه فرهنگیان تقدیر کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: استمرار و الگوگیری از این حرکت بزرگ استان فارس در کشور مورد تاکید است. الگوی مدیریت انقلابی و جهادی در استان فارس در گفتمان سازی و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یک حرکت بزرگ است.

این مسوول وزارت آموزش و پرورش همچنین از اقدامات آموزش و پرورش فارس در اجرای طرح های بزرگ ملی دولت در مردمی سازی در حوزه ورزش دانش آموزی تقدیر کرد.

وی به صورت ویژه از اجرای طرح های شهید خرازی در آزادسازی فضای ورزشی برای استفاده خانواده ها و همچنین طرح شهید سلیمانی درخصوص احداث فضاهای ورزشی در مدارس در استان فارس که در راستای سیاست دولت در مردمی سازی دولت است، تقدیر کرد.

ستاری فرد تبیین فعالیت های آموزش و پرورش فارس را نیز خواستار شد و گفت: اقدامات خوبی در استان فارس انجام شده که تبیین آنها به امیدآفرینی کمک کرده و منجر به الگوگیری سایر نهادهای دولتی خواهد شد چرا که آموزش و پرورش باید در بین سایر نهادها الگو باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha