مخالفت مجلس با تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان جهادکشاورزی گلستان

تهران - ایرنا - نمایندگان با گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در فاصله سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در نشست علنی روز سه شنبه - ۲۹ شهریور- مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان با ۱۰۲ رای موافق، ۴۷ رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع از ۲۰۵ آرای ماخوذه با این تقاضای تحقیق و تفحص مخالفت کردند.

امانقلیچ شادمهر به عنوان نماینده متقاضیان این طرح گفت: جهاد کشاورزی با اینکه رسالت حمایت از کشاورزان را بر عهده دارد، هیچ گونه حمایتی از کشاورزان انجام نمی دهد.

نماینده مردم گنبد کاووس تصریح کرد: اگر امروز شاهد گرانی نهاده های دامی هستیم در نتیجه سیاست غلط و آمار کذب نهادهای مربوط است.

در ادامه ذبیح الله اعظمی ساردوئی سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در تشریح روند رسیدگی به این تقاضا در کمیسیون گفت: از موضوعات مهمی که باعث این تقاضا از سوی نمایندگان مجلس شد، توزیع اعتبارات درباره منابع آب و خاک، بررسی تأییدیه پروژه‌های شرکت‌های مشابه، بررسی مناقصه‌ها، هدررفت بیت‌المال، چگونگی تقسیم بذر گندم، عدم نظارت بر تأمین آب و اراضی شیب‌دار، دریافت یارانه غیرمجاز و موضوع سوخت بوده است.

نماینده مردم جیرفت با بیان اینکه استان گلستان یکی از مهمترین استان های کشاورزی کشور است که در تأمین مواد غذایی نقش اساسی دارد، عنوان کرد: گلستان جزء معدود استان‌هایی است که دانشگاه تخصصی کشاورزی دارد و ۵۰ درصد مردم آن در حوزه کشاورزی فعالیت دارند اما مشکلات عدیده باعث درخواست بررسی تحقیق و تفحص از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰ از سازمان جهاد کشاورزی این استان شده است.

وی با اشاره به برخی از مشکلات این استان در حوزه کشاورزی بیان داشت: جاده‌های بین مزارع هنوز شرایط نامساعدی دارد و سوخت ماشین آلات کشاورزی قاچاق می‌شود، از سوی دیگر سازمان جهاد کشاورزی این استان به طرح الگوی کشت توجهی نکرده و با وجود کمبود آب، به سیستم‌های آبیاری نیز توجه نشده و طرح‌های گلخانه‌ای نیز تحقق نشده است. همچنین سمپاشی بی‌رویه و استفاده از سموم بی‌کیفیت از دیگر مسائلی است که باعث درخواست این تحقیق و تفحص شده است

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha