به گزارش خبرنگار ایرنا، "داریوش نتاج" روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مدارس آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج و فردیس افزود: هدف از اجرای پایش پروژه مهر در مدارس از جمله استان البرز که بیشترین تراکم دانش آموزی کشور را دارد، فراهم آوردن زیرساخت مناسب برای اجرای زیر نظام های سند تحول بنیادین درمدارس ، رفع چالش ها و آماده شدن مدارس برای شروع سال تحصیلی جدید است .
وی اظهارداشت: همه اعضای پروژه مهر از وزارتخانه ، اداره کل تا مدرسه می دانند که این برنامه به منظور انسجام نیروها، در راستای تلاش برای رفع نواقص و کمبودها است تا آغاز سال تحصیلی با شایستگی تمام انجام شود.
مسوول مدارس هیات امنایی وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: هرساله برای اجرای پروژه مهر نیاز به پای کارآمدن همه افراد و ارگان ها در سطح استان ها داریم زیرا این پروژه ملی و فراسازمانی است.
وی پروژه مهر را نماد برنامه کیفی، برنامه ریزی عملیاتی، وحدت فرماندهی و یک پروژه فراسازمانی دانست و اضافه کرد: پروژه مهر یکی از مهمترین برنامهها ی سالانه وزارت آموزش و پرورش در استان ها را تشکیل میدهد که میتواند نقش مهمی در ایجاد عدالت آموزشی داشته باشد.
وی بیان داشت: در پروژه مهر به دنبال این هستیم تا دانش آموزان در شرایط مناسب تحصیل کنند و در اول مهر امسال هیچ کلاسی بدون معلم نباشد.
نتایج ادامه داد: با وجود آنکه دستگاه تعلیم و تربیت دراستانها برای سال تحصیلی آینده با کمبود معلم مواجه است اما با تدابیر اندیشیده شده و با روشهای مختلف این مشکل رفع شد.
مسوول مدارس هیات امنایی وزات آموزش و پرورش گفت: برای حضور فعالانه، مصمم و بانشاط دانشآموزان و معلمان برنامه ریزی های لازم در قالب پروژه مهر در کمیته های مختلف انجام شده تا در مهرماه دانش آموزان کمترین دغدغه را برای شروع سال تحصیلی داشته باشند.
وی با بیان اینکه بیش از سه هزار مدرسه هیئت امنایی در کشور فعالیت دارد، افزود: مدارس هیات امنایی با استفاده از مشارکتهای مردمی به صورت خودگردان اداره میشوند.
نتاج تاکید کرد: مدارس هیات امنایی و عادی باید تفاوت عملکردی داشته باشند و در ارزیابی که در دست اجراست مدیران استانها باید مدارس هیات امنایی را به سمت کیفیت بخشی آموزشی و تربیتی سوق دهند.
استان البرز ۵۲۰ هزار دانش آموز دارد.
نظر شما