۲۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۱۹
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84892069
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عملیات اجرایی ۵۲۱ کیلومتر فیبرنوری روستایی در کردستان آغاز شد

سنندج- ایرنا- عملیات اجرایی ۵۲۱ کیلومتر شبکه فیبرنوری روستایی روز سه شنبه با حضور استاندار کردستان به صورت نمادین در جاده جدید سنندج- مریوان و روستای دوپلوره آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این پروژه در ۲ فاز اجرا می‌شود و برای آن ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در نظر گرفته شده است که با بهره‌برداری از آن ۸۶ روستای استان تحت پوشش تلفن همراه و اینترنت قرار می‌گیرد.

فاز اول این طرح ۱۱۶.۴ کیلومتر بوده و در مسیر شهر شویشه تا روستای شیخ عطار اجرا می‌شود و تعداد ۱۹ روستا و ۸۷۹ خانوار را تحت پوشش قرار می‌دهد.

فاز دوم این طرح نیز ۴۰۵ کیلومتر است و برای آن ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه اختصاص یافته است که در ۲ اولویت یک و ۲ اجرا می‌شود. اولویت یک این فاز ۱۸۳.۵۴ کیلومتر و شامل ۳۴ روستا و یک هزار و ۹۰۶ خانوار در شهرستان‌های سقز، دیواندره، مریوان، بیجار و سنندج است.

در اولویت ۲ همین فاز هم ۲۲۰.۹۷ کیلومتر فیبر نوری اجرا می‌شود که ۳۳ روستا با یک هزار و ۴۹۹ خانوار در شهرستان‌های بانه، سقز، دیواندره و سروآباد تحت پوشش قرار می‌گیرد.

در حال حاضر ۵۲۱ هزار و ۶۱ مشترک تلفن ثابت، ۲ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۷۴۹ مشترک تلفن همراه و ۱۳۸ هزار و ۴۶۲ مشترک اینترنت پرسرعت در کردستان از خدمات مخابرات بهره‌مند هستند و ضریب نفوذ تلفن همراه در استان ۱۵۲ درصد است.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha