۲۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱:۰۴
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84891963
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چارچوب هماهنگی عراق: السودانی تنها نامزد ما برای پست نخست‌وزیری است

تهران- ایرنا- کمیته چارچوب هماهنگی نیروهای شیعه عراق دوشنبه شب در بیانیه‌ای تأکید کرد که «محمد شیاع السودانی» تنها نامزد این گروه برای پست نخست‌وزیری است.

به گزارش ایرنا از تارنمای المعلومه عراق، در بیانیه کمیته چارچوب هماهنگی نیروهای شیعه آمده است که اعضای این کمیته شامگاه دوشنبه نشستی را برگزار کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در این نشست که با حضور همه رهبران این کمیته برگزار شد، آخرین وضعیت سیاسی و امنیتی در عراق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کمیته چارچوب هماهنگی نیروهای شیعه از تلاش‌های مهمی که برای موفق برگزار شدن مراسم اربعین امام حسین (ع) صورت گرفت، قدردانی کرد.

این کمیته همچنین بار دیگر اعلام کرد که تنها نامزدش برای نخست وزیری، محمد شیاع السودانی است و شایعات دیگر در این باره را رد کرد.

اعضای چارچوب هماهنگی در پایان، آمادگی‌های لازم برای از سر گیری مجدد فعالیت پارلمان و انجام وظایف آن بر مبنای قانون اساسی را بررسی کردند.

در پی معرفی «محمد شیاع السودانی» از سوی چارچوب هماهنگی نیروهای شیعه عراق (به استثنای مقتدا صدر) برای تصدی پست نخست وزیری و در آستانه برگزاری جلسه پارلمان برای معرفی وی به نمایندگان، هواداران مقتدا صدر رهبر جریان صدر در اعتراض به نامزدی السودانی وارد صحن پارلمان در منطقه سبز بغداد شده و به مدت یک ماه در آنجا تحصن کردند تا در نهایت در ۳۰ اوت گذشته به دستور صدر از این منطقه خارج شدند.

گروه‌ها و جریان‌های سیاسی عراقی سپس حل اختلاف‌های سیاسی خود را با توجه به در پیش بودن مراسم اربعین حسینی (ع) به بعد ازبرگزاری این مراسم موکول کردند و انتظار می‌رود که در روزها و هفته‌های آینده دور جدیدی از رایزنی‌های فشرده بین آنها آغاز شود.

انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق در دهم اکتبر ۲۰۲۱ (۱۸ مهرماه ۱۴۰۰) برگزار شد، اما گروه‌ها و احزاب سیاسی و فراکسیون‌های حاضر در پارلمان با وجود گذشت ۱۱ ماه از برگزاری این رویداد، به دلیل اختلاف‌های سیاسی تاکنون نتوانسته‌اند دولت جدید را تشکیل دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha