استاندار لرستان: یک‌هزار و ۱۰۱ میلیارد تومان اعتبار تبصره ۱۸ برای استان جذب شد

خرم‌آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: یک‌هزار و ۱۰۱ میلیارد تومان اعتبار تبصره ۱۸ برای طرح های اقتصادی و عمرانی این استان جذب شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد زیویار روز دوشنبه در نشست جذب اعتبارات تبصره ۱۸ استان اظهار کرد: جذب ۱۰۱ درصدی اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ کشور در استان فصل جدیدی از خدمت رسانی در لرستان خواهد بود که این رقم برای نخستین بار اتفاق افتاده است و در نوع خود یک رکورد کاری محسوب می‌شود.

وی افزود: اعتبارات تبصره ۱۸ استان یکهزار و ۹۶ میلیارد تومان بود اما با پیگیری های صورت گرفته، مبلغی بیش از این رقم معادل یکهزار و ۱۰۱ میلیارد تومان تخصیص یافت که نتیجه تلاش تمامی مدیران و خدمتگزاران دستگاه های اجرایی استان در دولت مردمی است.

استاندار لرستان ادامه داد: این خدمت بزرگ روند اشتغال و تولید را در استان رونق داده، سرعت حرکت چرخ اقتصاد را بیشتر می کند و بی تردید یک انقلاب در جذب اعتبارات آینده استان خواهد بود که سقف تعیین شده آن را بیشتر خواهد کرد.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان نیز گفت: جذب اعتبارات تخصیص یافته موجب توسعه واحدهای تولیدی، رونق اقتصادی و اشتغالزایی در استان می‌شود.

سیروس ابراهیمی اظهار کرد: این اعتبارات تقریبا به صورت تجمیعی برای کل کشور بود که لرستان توانست بیش از سهمیه تعیین شده و معادل ۱۰۱ درصد را جذب کند که بدون شک روند توسعه استان را سرعت می بخشد.

تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور که از سال ۱۴۰۰ برقرار شده، جزو اقداماتی محسوب می‌شود که با هدف ایجاد رونق تولید برای طرح‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری اشغال‌آفرین در نظر گرفته شده و از جمله مهمترین ابزار ایجاد و حفظ اشتغال در استان‌ها است.

در تبصره ۱۸ قانون بودجه ایجاد اشتغال هدف‌گذاری شده و نرخ سود این تسهیلات در مناطق برخوردار ۱۴ درصد و در مناطق کمتر توسعه‌یافته ۱۲ درصد لحاظ شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha