۲۹ شهریور ۱۴۰۱، ۷:۲۳
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 84891661
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

جذب ۱۰۷ میلیارد ریال برای بهسازی جاده سبزوار- بردسکن

سبزوار- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل و نقل سبزوار گفت: ۱۰۷ میلیارد ریال اعتبار ملی به منظور بهسازی و اجرای عملیات روکش آسفالت جاده کوهستانی سبزوار - بردسکن جذب شد.

حسن عابدی پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جاده سبزوار- بردسکن یکی از مسیرهای  ترانزیتی، پرتردد و حادثه خیز خراسان رضوی به شمار می رود که نیازمند بهسازی و تجدید روکش آسفالت است.

وی تصریح کرد: از محل اعتبار جذب شده، عملیات هفت هزار متر مربع لکه‌گیری هندسی و پنج کیلومتر روکش آسفالت این جاده ارتباطی در حوزه استحفاظی شهرستان سبزوار اجرا شده است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سبزوار گفت: طول جاده سبزوار - بردسکن ۱۳۵ کیلومتر است که ۹۲ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی شهرستان سبزوار قرار دارد و ارتقای ایمنی آن نقش مهمی در کاهش حوادث جاده ای منطقه خواهد داشت.

عابدی پور افزود: با وجود برخی اقدامات ایمنی، این محور به دلیل حجم زیاد تردد، همچنان نیازمند ساماندهی و ارتقای بیشتر است.

به گزارش ایرنا، هم اینک بخش قابل توجهی از حمل و نقل کالا و ارتباط بنادر جنوبی با آسیای میانه از جاده دوطرفه سبزوار- بردسکن صورت می گیرد و به طور میانگین روزانه ۷۰۰ دستگاه تریلر و ۷۵ دستگاه اتوبوس از استانهای خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان به استانهای شمالی و دیگر مناطق کشور از این مسیر رفت و آمد می کنند.

طول مسیرهای جاده‌ای شهرستان سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد، هزار و ۵۲۴ کیلومتر است که ۱۴۳ کیلومتر آن بزرگراه، ۷۰ کیلومتر راه اصلی و بقیه فرعی و روستایی است.

مرکز شهرستان سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha