۹۰ میلیارد ریال اعتبارات سفر رییس جمهور برای پارک موزه دفاع مقدس مازندران تخصیص یافت

ساری - ایرنا - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، میزان اعتبار تخصیص یافته از محل مصوبات سفر رئیس جمهور برای تکمیل پارک موزه دفاع مقدس این استان را ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت که تاکنون ۹۰ میلیارد ریال آن جذب شده است.

سردار سرتیپ پاسدار عبدالله ملکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پارک موزه را ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود : امسال ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این طرح تخصیص یافت که با ادامه روند فعلی، تکمیل پارک موزه دفاع مقدس به چندین سال زمان نیاز دارد.

وی میانگین پیشرفت فیزیکی ساخت پارک موزه دفاع مقدس مازندران را در زمان حاضر ۶۰ درصد اعلام کرد و با بیان اینکه از ۳۲ استان کشور، پارک موزه دفاع مقدس تنها در تهران، کرمان و همدان تکمیل و بهره‌برداری شده است ، اظهار داشت : با گذشت بیش از ۱۲ سال از آغاز عملیات اجرایی پارک موزه دفاع مقدس مازندران، این طرح همچنان به علت کمبود منابع مالی و تزریق ناچیز  اعتبارات دولتی، نیمه تمام باقی مانده است.

سردار ملکی با بیان اینکه بخشی از اعتبارات ناچیز دولتی که برای تکمیل پارک موزه دفاع مقدس مازندران در نظر گرفته می‌شود در قالب عرضه اوراق است که با توجه به تورم موجود در کشور بسیار ناچیز است و جوابگوی نیازها نیست ، از مسئولان و متولیان امر خواست با تخصیص منابع مالی مورد نیاز به منظور تکمیل این طرح اهتمام بیشتری داشته باشند.

۹۰ میلیارد ریال اعتبارات سفر رییس جمهور برای پارک موزه دفاع مقدس مازندران تخصیص یافت
سردار سرتیپ پاسدار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به نقش خیران و نیکوکاران در تکمیل طرح های نیمه کاره اشاره کرد و گفت : خیران و نیکوکاران مازندرانی امسال ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پارک موزه دفاع مقدس استان اهدا کردند که در نوع خود چشمگیر و حایز اهمیت است.

وی با بیان اینکه با تکمیل پارک موزه، مازندران بزرگ ترین مرکز فرهنگی کشور را در اختیار خواهد داشت ، افزود : ساخت پارک موزه دفاع مقدس مازندران در مساحتی حدود ۶۰ هکتار در حاشیه رودخانه تجن ساری در قالب ۲۴ طرح و در سه فاز از سال ۸۶ آغاز شد و یکی از مشخصات این پارک موزه احداث ساختمان‌های « تانک فارم » است که با الگوگیری از مخازن نفتی در شهر فاو با کاربری فرهنگی طراحی شده است و احداث مسجد فاطمه الزهرا (س) ، یادمان فاو با بنای یکهزارمترمربع در ضلع غربی هم از دیگر ویژگی‌های این پارک است.

بر مبنای طرح راهبردی اولیه، پارک موزه دفاع مقدس مازندران متشکل از هشت عرصه و بر گرفته از هشت سال دفاع مقدس است و مراحل عملیات والفجر ۸ و فتح فاو را روایت می‌کند. بر مبنای برنامه تعریف شده، فاز نخست پروژه ، عرصه ۸ تا ۸ آن را دربر می‌گیرد و با رویکردی نمادین، کناره اروند رود (سایت عملیات)، عبور از اروندرود (ویژگی‌ اصلی عملیات)، ورود به شهر فاو (به عنوان یک بندر استراتژیک) و پاکسازی آن را در طراحی محوطه و منظر به تصویر می‌کشد.

دهکده یادمان هفت تپه هم با شبیه سازی اردوگاه هفت تپه در این محل طراحی و اجرایی شده که شامل سنگرهای بتنی، چادر، ایستگاه صلواتی، میدان، تپه ماهورها، المان‌ها و تندیس شهداست.
مرکز بهداری و طرح ساماندهی، احداث دیوار ساحلی رودخانه تجن و احداث سد لاستیکی به منظور شبیه سازی عملیات والفجر ۸ و عبور رزمندگان اسلام از اروندرود در حد فاصل سدانحرافی تا پل کمربندی جدید هم از دیگر بخش‌های این مرکز فرهنگی است.

مازندران در هشت سال جنگ تحمیلی بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید، ۳۳ هزار و ۱۳۷ جانباز و بیش از ۲ هزار آزاده را تقدیم نظام اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha