۲۸ شهریور ۱۴۰۱، ۶:۲۰
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84890963
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روسیه: غربی‌ها در جنایت کی‌یف علیه غیر نظامیان شریک هستند

تهران- ایرنا- دیپلمات ارشد روسیه در سازمان ملل متحد بامداد دوشنبه اعلام کرد که کشورهای غربی که اوکراین را به تسلیحات گوناگون مجهز کرده‌اند، شریک جرم کی‌یف در حمله به غیرنظامیان هستند.

به گزارش ایرنا از شبکه "روسیا الیوم"، دیمیتری پولیانسکی معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد تأکید کرد که تجهیز رژیم کی‌یف به توپخانه‌های دور برد و موشک انداز متحدان غربی پیشین ما را به شریک جرم اوکراین علیه غیرنظامیان تبدیل کرده است.

سخنان پولیانسکی درحالی مطرح می شود که ۲۵ شهریورماه جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا دستور اعطای ۶۰۰ میلیون دلار تسلیحات، برای کمک به ارتش اوکراین را صادر کرد.

پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد: این بسته تسلیحاتی شامل سامانه موشکی هیمارس، عینک دید در شب، مین و مین یاب و گلوله توپخانه ۱۵۵ میلی متری هدایت شونده است.

براساس این گزارش، بخشی از بودجه ۶۰۰ میلیون دلاری به آموزش نظامی نیروهای اوکراینی اختصاص داده خواهد شد.

از زمان شروع جنگ اوکراین، واشنگتن تاکنون ۱۵.۱ میلیارد دلار کمک امنیتی در اختیار کی‌یف قرار داده است.

پنتاگون در این بیانیه، از تداوم همکاری با دیگر اعضای ناتو برای ارتقای توان اوکراین علیه روسیه خبر داده است.

 ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین روز پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha