وزیر ورزش قهرمانی عموزاد را در پیکارهای جهانی کشتی تبریک گفت

تهران- ایرنا- وزیر ورزش و جوانان قهرمانی و درخشش «رحمان عموزادخلیلی» آزادکار وزن ۶۵ کیلوگرم کشورمان را در مسابقات قهرمانی جهان تبریک گفت.

به گزارش ایرنا، در متن پیام دکتر سیدحمید سجادی آمده است:

قهرمانی و کسب مدال طلای رحمان عموزاد کشتی‌گیر وزن ۶۵ کیلوگرم تیم ملی ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان مقابل حریف آمریکایی موجب شادی و افتخار ملت ایران شد.

کسب این عنوان قهرمانی را به این ملی‌پوش، کادر فنی، خانواده گرامی رحمان عموزاد و جامعه کشتی تبریک می‌گویم.

امید است ورزش ایران با استمرار این موفقیت‌ها همچنان به افتخارآفرینی در رشته‌های مختلف ادامه دهد.

به گزارش ایرنا، امروز (یکشنبه) و در چهارمین و آخرین روز از پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی جهان مسابقات رده‌بندی و فینال وزن‌های ۶۱، ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم از ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران در سالن اشتارک آرنا شهر بلگراد پایتخت صربستان آغاز شد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم رحمان عموزاد خلیلی دارنده ۲ طلای جوانان جهان در دور نخست جون سوک یون از کره جنوبی را ۸ بر یک شکست داد و در دور بعد به مصاف اسماعیل موزوکایف دارنده مدال برنز جهان از مجارستان رفت و با نتیجه ۶ بر صفر حریف خود را شکست داد. عموزاد در مرحله بعد به مصاف آدیل اوسپانوف از قزاقستان  رفت و با نتیجه ۱۳ بر ۲ به پیروزی رسید.

نماینده کشورمان در این مرحله  نیمه به مصاف حاجی علی‌اف دارنده نقره و برنز المپیک و ۳ طلای قهرمانی جهان از جمهوری آذربایجان رفت و با یک کشتی جسورانه و رو به جلو حریف نامدار خود را با نتیجه ۹ بر ۲ به پیروزی رسید و به فینال راه یافت.  وی در فینال با جان دیاکومیهالیس از آمریکا کشتی قرار گرفت و با نتیجه ۱۳ بر ۸ به پیروزی رسید و به مدال طلا رسید. این دومین مدال طلای تیم ملی کشتی آزاد ایران در پیکارهای جهانی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha