سیلاب مسیر ارتباطی جاسک به بشاگرد را مسدود کرد

بندرعباس - ایرنا - فرماندار جاسک گفت: بارندگی عصر امروز یکشنبه در شهرستان بشاگرد مسیر ارتباطی بین این دو شهرستان را مسدود کرد.

علی مهرانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان ۱۴ میلی‌متر باران در کاهکن بشاگرد ثبت شده است که سیلاب این بارش از شهرستان جاسک می‌گذرد.

وی ادامه داد: رودخانه شریفی این سیلاب را به رودخانه جگین می‌ریزد تا در نهایت به دریا ریخته شود، اکنون هم رودخانه شریفی در سه نقطه مسیر جاسک به بشاگرد را قطع کرده است.

وی اضافه کرد: این احتمال وجود دارد که با توجه به خشکی مسیر رودخانه شریفی و تشنگی زمین میزان سیلاب تا رسیدن به رودخانه جگین کاهش یابد.

فرماندار جاسک یادآور شد: اهالی روستاهای ۲ شهرستان جاسک و بشاگرد به مراکز شهرستان‌های خود دسترسی دارند و درحال حاضر امکان جابه‌جایی بین این شهرستان‌ها نیست.

شهرستان جاسک با حدود ۵۹ هزار نفر جمعیت در فاصله ۳۴۰ کیلومتری شرق بندرعباس واقع شده است.

هشدار سطح نارنجی در هرمزگان صادر شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان هم هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

براساس این هشدار، روزهای یکشنبه و دوشنبه در برخی مناطق استان شاهد رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و احتمال گردوخاک، در نقاط مستعد ریزش تگرگ (بویژه در ساعات بعدازظهر) خواهیم بود.

مهرداد حسن زاده افزود: این سامانه در شرق هرمزگان فعال خواهد بود و بر اثر فعالیت آن احتمال جاری شدن روان‌آب، آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، صاعقه، خسارت در اثر باد شدید، در مناطق مستعد همراه با خیزش گردوخاک موقت و احتمال آسیب به صنعت کشاورزی دور از انتظار نیست. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان ادامه داد: در مدت یاد شده هم وطنان گرامی از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی، عدم تردد عشایر کوچ‌رو در ارتفاعات و انجام فعالیت‌های کوه‌نوردی پرهیز کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha