۲۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۹:۲۲
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 84890812
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تلاش کویت برای افزایش تولید روزانه گاز تا ۱ میلیارد فوت مکعب

تهران-ایرنا- همزمان با تشدید بحران سوخت در اروپا درپی شکل‌گیری جنگ میان روسیه و اوکراین، مدیرعامل شرکت نفت کویت گفت که کشورش قصد دارد تولید گاز خود را به یک میلیارد فوت مکعب در روز افزایش دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نواف سعود الصباح مدیر عامل شرکت نفت کویت، امروز (یکشنبه)در حاشیه افتتاحیه کنفرانس و نمایشگاه تولیدکنندگان گاز شورای همکاری خلیج فارس گفت: ما در کویت در تلاش هستیم تا تولید گاز را افزایش دهیم تا همگام با افزایش تقاضای جهانی باشیم.
وی خاطرنشان کرد: حجم تولید گاز آزاد کویت درحال حاضر بیش از ۵۰۰ میلیون فوت مکعب در روز است و هدف گذاری ما برای رسیدن به روزانه یک میلیارد فوت مکعب است. ما امکانات لازم برای واردات گاز بیش از نیازمان را داریم  و درحال حاضر به دنبال این هستیم که از این ظرفیت برای افزایش درآمد کویت استفاده کنیم.
الصباح ادامه داد: واکنش مصرف‌کنندگان گاز در اروپا به کمبود عرضه و افزایش شدید قیمت گاز، بدون شک میزان وابستگی جهان به گاز طبیعی به عنوان یک منبع پاک برای تولید برق و گرمایش را نشان داده است.
وی تاکید کرد: یکی از چالش‌های اصلی صنعت گاز امروز غیرقابل پیش‌بینی بودن عرضه و تقاضا است، به‌ویژه اینکه رکود اقتصادی بالقوه وجود دارد و توازن‌های ژئوپلیتیکی به سرعت در حال تغییر هستند.
شایان ذکر است که این تلاش‌های کویت برای افزایش تولید گاز در حالی صورت می‌گیرد که جهان، به‌ویژه اروپا شاهد بحران کمبود انرژی است.
اروپا امروز با بحران بی‌سابقه‌ای و افزایش قیمت برق و گاز به‌ویژه درپی جنگ اوکراین و تلاشهای اروپا برای کاهش وابستگی به گاز روسیه دست و پنجه نرم می‌کند و این درحالی است که اروپایی‌ها با مشکل یافتن جایگزین برای گاز روسیه مواجه هستند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha