گرامیداشت روز ملی شعر و ادب فارسی در تبریز

۲۷ شهریور ۱۴۰۱، ۱۸:۴۴
کد خبر: 84890785
گرامیداشت روز ملی شعر و ادب فارسی در تبریز

تبریز - ایرنا - روز ملی شعر و ادب فارسی و سالروز درگذشت استاد محمد حسین شهریار در کنار مزارش در مقبره الشعرای تبریز گرامی داشته شد.

استاندار آذربایجان شرقی روز یکشنبه در این مراسم گفت : مقبره الشعرا نگین فکر و فرهنگ و پایگاه اندیشه است و استاد شهریار شاعری افتخار آفرین است که آثار گرانقیمتی را در اختیار جامعه بشری قرار داده است.

عابدین خرم افزود : هنوز نتوانسته ایم حق شعرای آرمیده در مقبره الشعرا و کسانی را که دل در گرو این شعرا دارند ادا کنیم ولی تلاش خواهیم کرد سال آینده این مجموعه را زیباتر و کامل تر با کاربرد  فکری و فرهنگی آماده کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی نیز با اشاره به برنامه‌های ویژه روز ملی شعر و ادب فارسی، گفت: آیین‌های ویژه‌ای از بیست و سوم شهریور ماه در تبریز و شهرستانهای استان آغاز شده که برگزاری نشست‌های علمی ادبی با رویکرد معرفی ابعاد مختلف شعری استاد شهریار از جمله این برنامه‌هاست.

سید قاسم ناظمی افزود: آیین اختتامیه این برنامه‌ها فردا دوشنبه ۲۸ شهریور با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می شود.

در این آیین با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی و جمعی از مسئولین استانی و اقشار مختلف مردم، مقبره شهریار ملک سخن گلباران شد.

گرامیداشت روز ملی شعر و ادب فارسی در تبریز

بیست و هفتم شهریور ماه، سالروز درگذشت شهریار، شاعر ایرانی، با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز ملی شعر و ادب پارسی، نامیده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha