۲۷ شهریور ۱۴۰۱، ۲:۱۸
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84889975
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمله نظامیان صهیونیست به فلسطینیان معترض علیه اشغالگری

تهران- ایرنا- منابع خبری شنبه شب گزارش دادند، نظامیان صهیونیست به معترضان علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی و جنایات شهرک‌نشینان در جنوب کرانه باختری حمله کردند.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری معا فلسطین، فلسطینیان در روستای «التوانه» واقع در منطقه «مسافر یطا» واقع در جنوب الخلیل تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیست با حمله به تجمع اعتراضی فلسطینیان به سوی آنها بمب‌های صوتی و گاز اشک آور پرتاب کردند و شماری را نیز مورد ضرب و شتم قرار دادند.

این گزارش می‌افزاید، نظامیان صهیونیست در جریان این تجمع که در اعتراض به اشغالگری رژیم صهیونیستی در این منطقه برگزار شد، شماری را بازداشت کردند.

از دهه هشتاد قرن گذشته رژیم صهیونیستی مسافر یطا را برای گسترش منطقه آموزش نظامیان خود به عنوان "میدان تیر ۹۱۸" معرفی کرد و دادگاه عالی این رژیم منطقه‌ای به وسعت بیش از سه هزار و ۱۰۰ هکتار در طول سرزمین‌های اشغالی با کرانه باختری را منطقه نظامی و ساکنان آن را فصلی و موقتی نامید.

اخراج ساکنان این منطقه در صورت عملی شدن، بزرگترین کوچ اجباری فلسطینیان از سال ۱۹۶۷ میلادی خواهد بود ولی ساکنان بومی این منطقه، تاکنون به امید فشارهای بین المللی از ترک خانه‌های خود خودداری کرده‌اند.

ساکنان بومی این منطقه از دهه‌ها پیش با مزاحمت و حمله نظامیان صهیونیست روبرو بوده‌اند ولی با پایان یافتن تظلم خواهی آنها در دادگاه اسرائیل به سود ارتش این رژیم، خطر اخراج بیش از پیش آنها را تهدید می‌کند.

سازمان ملل و اتحادیه اروپا حکم دادگاه رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و خواستار توقف اخراج فلسطینیان بومی شده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha