۲۶ شهریور ۱۴۰۱، ۲۲:۳۶
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 84889906
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ناتو: تحریم‌های غرب صنایع تسلیحات روسیه را تضعیف کرد

تهران - ایرنا - یک مقام سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت، تحریم‌های غرب علیه روسیه این کشور را در ساخت سلاح‌های پیشرفته تضعیف کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز،راب بائر دریاسالار هلندی که ریاست کمیته نظامی ناتو را بر عهده دارد، روز شنبه تصریح کرد تحریم‌های غرب علیه روسیه موجب شده به تدریج این کشور توانایی خود را در ساخت سلاح‌های پیشرفته از دست دهد ولی هنوز هم می‌تواند مهمات زیادی بسازد.

آمریکا، اتحادیه اروپا و سایر کشورها در جریان جنگ روسیه و اوکراین بسته‌های تحریمی بسیاری علیه مسکو اعمال کردند که یکی از این تحریم‌ها ممنوعیت فروش فناوری‌های پیشرفته بود.

راب بائر در مصاحبه‌ای گفت: روسیه تحت تاثیر تحریم‌ها قرار دارد و چون قطعات مورد نیاز در سلاح‌های خود را از غرب وارد می‌کند، قادر به ساخت سلاح‌ نخواهد بود.

وی افزود: ضعف ساخت سلاح‌های پیشرفته از هم اکنون در ساخت موشک‌های کروز و تسلیحات پیشرفته مشخص است. روس‌ها هنوز پایگاه‌های ساخت مهمات و سلاح‌های پیشرفته دارند.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه گفته بود که روسیه به دلیل ضعف تامین قطعات فناوری با ضعف برای حفظ روند تولید سلاح روبه رو خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha