۲۶ شهریور ۱۴۰۱، ۲۰:۰۱
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 84889866
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انجمن علمای فلسطین: از سرگیری روابط حماس و سوریه اسرائیل را نگران می کند

تهران – ایرنا – رئیس بخش افتای انجمن علمای فلسطین گفت: از سر گیری روابط حماس و سوریه فواید بسیاری دارد که مهمترین آن ها وحدت محور مقاومت است.

به گزارش ایرنا، زیاد مقداد روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری فلسطینی شهاب افزود: امروز شاهدیم که اهل باطل علیه منافع، مقدسات، عقیده و دین ما با یکدیگر متحد هستند، چرا نباید محور مقاومت با وجود نقاط مشترک بسیار، بیش از پیش باهم متحد باشند؟

وی اضافه کرد: بخشی از سرزمین ملت سوریه در اشغال است و قدس و مسجدالاقصی نیز فقط متعلق به ملت فلسطین نیست بلکه متعلق به همه مسلمانان است و واقعیت این است که باید براین اساس متحد شوند.

مقداد بیان کرد: هرچه اتحاد بیشتر شود، امت اسلامی و محور مقاومت می تواند به پیروزی های بیشتری دست یابد و بر جامعه جهانی و صهیونیست ها بیشتر فشار وارد کند تا عقب نشینی کنند.

رئیس بخش افتای انجمن علمای فلسطین گفت: روابط میان کشورها، جنبش ها و گروه ها تابع دو موضوع دین و زبان و برادری و منافع مشترک است که حماس و سوریه از هر دو عنصر برخوردارند و طبیعی نیز این است که روابط از سرگرفته شود و چیزی باعث قطع آن نشود.

مقداد افزود: این تصمیم حماس، اسرائیل را نگران می کند زیرا این رژیم نمی خواهد دو گروه یا دو کشور مسلمان با هم متحد شوند زیرا می داند که این اتحاد باعث تضعیف موضع صهیونیست ها می شود.

جنبش حماس روز پنجشنبه با اعلام قدردانی از حمایت‌های سوریه از مردم فلسطین و آرمان آنها، از ازسرگیری روابط این جنبش با سوریه خبر داد.

حماس در بیانیه ای بر رویکرد ثابت خود در لزوم پیشبرد و تقویت روابط با جهان عرب و کشورهای اسلامی و همه حمایت کنندگان از آرمان فلسطین و حرکت خود در مسیر ایجاد و بهبود روابط مستحکم با جمهوری عربی سوریه تاکید و اعلام کرد که با هدف خدمت به آرمان فلسطین به ویژه با توجه به تحولات سریع  منطقه‌ای و بین المللی پیرامونی، روابط خود را با کشور برادر سوریه از سر می‌گیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha